Fit voor de zomer

Iedereen wilt snel gespierd worden, maar je moet wel de discipline hebben om in een korte tijd een fit lichaam op te bouwen. Omdat je zo’n korte tijdsperiode hebt, moet alles kloppen in de reis naar een gespierd lichaam voor de zomer. Je kan ervoor kiezen om naar de sportschool te gaan of om de beste sporten voor verschillende fitnessdoelen uit te oefenen, mocht de sportschool niet echt jouw ding zijn. De bijbehorende sleutels tot succes zijn jouw motivatie, voeding en de juiste oefeningen.

Snel gespierd worden: zo ben je fit voor de zomer MAN MAN

De motivatie

Dit is het allerbelangrijkst aspect als het neerkomt op het behalen van jouw sportdoelen. Een specifiek doel zal opgesteld moeten worden om de motivatie makkelijk vijftig procent omhoog te gooien. Fit voor de zomer is een mooi doel om mee te beginnen, maar je zal het nog dieper voor jezelf moeten specificeren. Uit het doel vloeit motivatie en hieruit ontstaat discipline om de reis naar een gespierd lichaam voor de zomer te realiseren. Wellicht heb je hier nog moeite mee maar met deze motivatie tips behaal jij zeker je doelen.

Voeding

Als je de motivatie hebt gevonden, dan kan je door naar je eetgewoonte. Je eetgewoonte wordt ook wel gezien als het dieet. Er zijn veel verschillende populaire diëten die je kan volgen om snel gespierd te worden. Dit onderdeel wordt vaak onderschat. Het is cruciaal om te analyseren wat jouw lichaam nodig heeft om het doel te bereiken voor de zomer. Een balans tussen koolhydraten, eiwitten en gezonde vetten zal moeten worden opgesteld. En hierbij kan dit voedingsschema voor spieropbouw jouw wellicht wel helpen. Kan je wel wat gewicht gebruiken? Dan kan je gezond aankomen door middel van een overschot aan calorieën de sleutel tot succes zijn. Mocht je de wintervacht nog hebben meegenomen, dan is het de bedoeling dat je begint met droog trainen. Dit is de perfecte methode om je lichaam fit te maken voor de zomer.

Snel gespierd worden: zo ben je fit voor de zomer MAN MAN

De oefeningen

Waarbij het begint met motivatie en voeding, is het ook de bedoeling dat je de juiste oefeningen en aantal herhalingen toepast voor jouw lichaamtype. Je kan jezelf dus verdelen in een wat dunnere of gezettere man. Mocht je wat kilo’s kunnen gebruiken, is het aangeraden om de oefeningen tussen de 6 en 12 herhalingen te doen. Dit zijn de herhalingen voor focus op pure spiermassa. Voor een gezette man zitten de spieren onder je vet en is het aan te raden om de oefeningen tussen de 12 en 15 herhalingen uit te voeren. Zo train je met een hogere intensiteit en zal je de vetverbranding stimuleren. Een high intensive interval training, compound exercises en de buikspieroefeningen mogen zeker niet worden vergeten in de trainingsschema.

Wat is het resultaat?

Zodra je deze gouden combinatie hebt vastgesteld en uitgevoerd voor een fit lichaam, kan je kijken naar het resultaat. Het is van belang dat jij dit niet aan het eind van de rit doet, maar probeer het wekelijks bij te houden zodat je jezelf precies kunt analyseren of je wel op de goede weg bent. Als je vindt dat het proces sneller kan, dan kan je altijd nog je voeding en trainingen aanpassen. Maar zorg wel voor voldoende rust en slaap om het herstelproces te stimuleren.

Snel gespierd worden: zo ben je fit voor de zomer MAN MAN

Snel gespierd worden voor de zomer

Op deze manier zul je dus snel gespierd worden voor voor de zomer en heb je binnen no-time een fit lichaam. Nogmaals, discipline is een noodzaak. De biertjes en burgers zal je dus even moeten laten staan om zo het maximale uit te halen in deze korte tijdsperiode.