The Voice of Holland verkocht aan een Chinees mediabedrijf

The Voice of Holland was wereldwijd al in veel landen op televisie te zien, maar dat John de Mol het programma ook aan de Chinese markt heeft verkocht is de kers op de taart. The Voice is ondertussen vertaald naar 65 lokale versies en wordt in 180 landen uitgezonden. Wat heeft dat opgeleverd? Ruim 500 miljoen geboeide gezichten, kijkend en luisterend naar hun televisiescherm.

De 65-jarige mediaondernemer staat bekend om zijn excentrieke business skills. Ooit kwam hij met het idee voor Big Brother, een televisieprogramma dat was uitgelopen tot een enorme wereldwijde hit. The Voice of Holland zit op hetzelfde level, dus dat zegt wat. Met BN’ers als juryleden, te denken aan bekende artiesten zoals Ali B en Anouk, zorgt de show voor een breed publiek.

Hoeveel verdiende John de Mol aan de show?

Wat het financieel gezien opleverde? The Voice werd voor 60 miljoen verkocht aan een Chinees mediabedrijf. Laten we het verder maar even niet hebben over het vermogen van miljardair John de Mol zelf.

De chinezen zijn ook fan van andere Nederlandse programma’s zoals de dansshow Dance Dance Dance. En als een soort megadeal met verschillende programma’s (waarbij voor hun lokale markt ook verschillende formats worden ontwikkeld) levert het pakket over de komende drie jaar rond de 110 miljoen euro op. En alhoewel John en zijn vrouw financieel gezien de rest van hun leven op hun eigen eiland cocktails kunnen nippen, staat de beste man erom bekend niet stil te kunnen zitten. We zijn benieuwd waar hij nog meer mee komt.