De verhaallijn van de duurste Netflix film ooit

De hele film draait om de eieren van Cleopatra. Aan kunstdief Booth (Reynolds) de taak om deze drie eieren in zijn handen te krijgen. FBI-agent Hartley (Johnsen) is kunstdief Booth op het spoor. Ze worden beide in het ootje genomen door de tweede kunstdief (Gadot), The Bishop. De beide heren gaan een samenwerking aan om The Bishop, met de eieren van Cleopatra, in handen te krijgen. En zo begint het eieren zoeken, op allerlei verschillende exotische locaties.

Red Notice

Wat zeggen de recensies van Red Notice?

De film is voorspelbaarder dan voorspelbaar, beweren verschillende recensenten. ‘Letterlijk alles in deze film kun je voorspellen; De uitkomst van de gevechten, de humor, de muzikale omlijsting, de dialogen en zelf de twists’, beweert Niels van Arkel van Gids.tv. Dit naast het feit dat de verwachtingen hoog waren voor deze film, aangezien er een mega budget voor nodig was. Voor deze Netflix film werd 200 miljoen euro neergelegd, dan mag er ook zeker wat verwacht worden. Maar hoe kan het ook anders? Voor de populaire Hollywood sterren moet je wel wat geld hebben liggen. Volgens recensenten wordt de film ‘lauw’ ontvangen. ‘Netflix lijkt te willen bewijzen dat ze net zulke slechte films kunnen maken als de rest’, aldus The Guardian.

red notice recensies

Het is weggegooid geld, heel veel geld. ‘Red Notice komt niet eens in de buurt van een film. Het is meer een hoop clichés bij elkaar’, aldus Kristy Puchko, top recensent van Rotten Tomatoes. Deze duurste Netflix film krijgt op Rotten Tomatoes een audience score van 92 procent. Nog best hoog zou je denken, maar de recensenten geven een stuk lager. De film scoort dan 36 procent. De reacties op het IMDb zijn verdeeld. Hier scoort de film een 6,4.

Wat is de conclusie?

Uiteindelijk kunnen we stellen dat de film niet helemaal een succes is. Het is weggegooid geld, heel veel geld. De film is te voorspelbaar en niks nieuws. De reacties op IMDb zijn verdeeld. Over het algemeen krijgt de film niet meer dan twee van de vijf sterren. Benieuwd naar nog meer nieuwe films of series op Netflix? Bekijk dan de 4 nieuwe films en series op Netflix.