De Netflix-serie 1899 had direct lovende recensies

De Netflix-serie 1899 is sinds vorige maand te zien op de streamingdienst en is van dezelfde makers als het duistere Dark, ook wel de Duitse variant van Stranger Things. De serie 1899 gaat over het passagiersschip Kerberos dat aan het einde van de 19e eeuw naar Amerika vaart. Op het schip zijn allerlei passagiers te vinden van verschillende standen en nationaliteiten, en zodra de Kerberos over de oceaan koerst, vinden de passagiers opeens een verlaten spookschip. Hierdoor belanden zij in een ware nachtmerrie, waarbij niets is wat het lijkt en het nog maar de vraag is of de passagiers het mysterie kunnen ontrafelen.

De serie kreeg door het plot direct al lovende reacties en kreeg binnen no time op IMDb een score van 9,1/10 (wat nu gedaald is naar 7.4) en stond op nummer twee in de Top 10 Engelse tv-titels van Netflix. Hierdoor kregen veel fans de indruk dat er nog wel een aantal seizoenen van 1899 aan zouden komen. Maar helaas is niets wat het lijkt en Netflix cancelt de serie al na één seizoen.

WaaromNetflix cancelt de steengoede serie, maar waarom?

Netflix heeft er nu dus voor gekozen om de stekker uit 1899 te trekken en dat laten de makers van de serie Jantje Friese en Baran bo Odar, weten via social media: ‘We hadden het fantastisch gevonden om deze waanzinnige reis te laten eindigen met een tweede en derde seizoen, net zoals bij Dark. Maar soms lopen dingen niet zoals gepland. Zo is het leven.’ De makers vervolgen hun bericht: ‘We weten dat we hiermee miljoenen fans teleurstellen. Maar we willen jullie vanuit de grond van ons hart bedanken dat jullie deel waren van dit prachtige avontuur.’

Veel fans zijn teleurgesteld door het nieuws dat Netflix de steengoede serie cancelt en laten op sociale media weten dat de serie echt niet kan stoppen, na de cliffhanger uit de laatste aflevering en hopen dat een andere streamingdienst de serie op zal pakken. Wij zijn heel erg benieuwd of er ooit nog een toekomst voor 1899 in zal zitten, maar in de tussentijd zullen we seizoen één nog maar eens terug moeten kijken. Check hieronder de trailer van de serie, voor als je hem nog niet gezien mocht hebben!