Door de sponsoren hoeven veel van de F1-coureurs bovendien niet eens te betalen voor de horloges. Als zij gespot worden met de dure horloges dan is dat gelijk goede business en verbetert het imago van een merk. Het geeft horlogemerken namelijk status als ze gedragen worden door de talentvolle bestuurders. Door al deze reclamedeals dragen ze peperdure klokjes zonder er voor te moeten betalen. Welke dat precies zijn zie je in onderstaande video. 

 

Patek Philippe is erg populair

Een van de populairste horloges voor meerdere coureurs is de Patek Philippe Nautilus Chronograph. Ferrari-coureur Charles Leclerc is een uitgesproken fan van dit klokje. Dit ondanks dat Ferrari al een sponsordeal heeft met het exclusieve horlogemerk Richard Mille. De gemiddelde ‘Mille’ wordt over het algemeen zelfs als meer prestigieus gezien dan een Patek Philippe. Ook Daniel Ricciardo is met dit horloge gespot, al sinds 2017 zelfs. Echter is de Australische F1-coureur een echte fan. De Richard Mille van Daniel Ricciardo is namelijk ook een plaatje.

De coureurs dragen ze niet tijdens het sporten

Logischerwijs dragen ze deze horloges nooit tijdens sporten zelf. Elke gram telt dan namelijk dus dat ga je niet verstoren om te patsen met je Rolex. Dit zie je ook bij bijvoorbeeld Roger Federer. Zodra hij klaar is met tennissen dan komt er een mannetje hem snel een horloge omdoen voor de camera’s.

Waarom sponsort Rolex geen voetbal?

Een maand geleden kwam er overigens een video uit over waarom Rolex niet voetbal sponsort. Ze laten zichzelf alleen zien bij sporten zoals tennis en Formule 1. Het merk wil zo namelijk hun imago bewaken door alleen ‘exclusievere’ sporten te sponsoren. Hoe dat precies in zijn gang gaat, zie je in onderstaande video van de YouTuber Athletic Interest.

Zo legt hij bijvoorbeeld uit hoe het consumenten heeft overtuigd om hun horloges te kopen gebaseerd op meer dan alleen hun functionaliteit. Het imago is namelijk ook belangrijk en door de bijzondere marketing van Rolex en zo is het horlogemerk de grootste ter wereld geworden. Bekijk de video hieronder.