Lamborghini Urus

Deze topsnelheid is te danken aan de 4,0 liter grote biturbo-V8. De 650 pk zorgt ervoor dat je binnen een kleine 3,6 seconden de 100 kilometer per uur aantikt. Het blok is gekoppeld aan een achttrapsautomaat. De power wordt verdeeld over vier wielen, waarbij zestig procent van het vermogen naar de achterwielen gaat. De kracht kan dankzij de zogenaamde ‘torque vectoring’ in het differentieel ook tussen links en rechts verdeeld worden. Teven beschikt dit model over een vierwielsturing. De remweg van slechts 33,7 meter is te danken aan de carbonkeramische remschijven.

lamborghini urus MAN MAN 03

Rijmodi

De Lamborghini Urus kan op elke ondergrond uit de voeten dankzij de verschillende rijmodi van het model. Naast Strada (straat) en Terra (off-road), kan je ook de standen Neve (sneeuw), Sport en Corsa (circuit) inschakelen.

lamborghini urus MAN MAN 05

Interieur

De Urus komt standaard met twaalfvoudig elektrisch verstelbare én verwarmbare stoelen – handig voor deze tijd van het jaar. Echter staan achtienvoudig verstelbare exemplaren met massage- en ventilatiefunctie op de bestellijst. Als je de auto nog een extra sportieve upgrade wil geven, is er de mogelijkheid om de achterbank te vervangen door twee lossen sportstoelen. Het gehele interieur is naar wens te bekleden met een combinatie van alcantara, aluminium, hout en koolstofvezel.

lamborghini urus MAN MAN 07

De Europese basisprijs is vastgesteld op 141.429 euro. Wat de Urus in Nederland gaat kosten is nog niet helemaal duidelijk, maar dat zal ongetwijfeld rond of boven de 200.000 euro liggen.

lamborghini urus MAN MAN 02 lamborghini urus MAN MAN 04 lamborghini urus MAN MAN 12 lamborghini urus MAN MAN 13 lamborghini urus MAN MAN 08 lamborghini urus MAN MAN 09 lamborghini urus MAN MAN 10 lamborghini urus MAN MAN 11 lamborghini urus MAN MAN 06