Naast zijn Formule 1-salaris heeft hij ook andere inkomsten

De Nederlanderse F1-coureur en meervoudig GP-winnaar is immers zelf een groot merk, volksheld en daarmee evengoed influencer. Het is hem intussen niet in de koude kleren gaan zitten in ieder geval. Dit is hoeveel wereldkampioen Max Verstappen verdient aan sponsoren slash merken!

Dat de aller besten op aarde de ultieme hoofdprijs kunnen (of willen) vragen is lang niet altijd waar. Des te meer zodra je buiten sporten als voetbal kijkt. Om maar over sommige olympische deelnemers niet te spreken.

Slapend rijk worden? Doop jezelf om tot merk

Het is niettemin een flinke duit voor de zogenaamde subtop. Vaak ook nog bovenop een dikke buidel. Want waar de één zijn inkomsten uit een fulltime job haalt, kan de ander letterlijk slapend rijk worden met merchandiseverkoop en reclamespotjes.

Iemand als Max Verstappen bijvoorbeeld. De goedgeboerde Limburger met meer keiharde pegels op zijn bank, dan de gemiddelde eredivisieclub.

https://www.instagram.com/p/CQiOqrCF1Ua/

De lijst met willende sponsoren? Nou, heb je even? Het is al jaren niet de vraag wie Verstappen sponsort, eerder aan hoeveel bedrijven hij inmiddels ´nee´ heeft verkocht. Die lijst is ongetwijfeld ongekend lang.

Net zoals de lijst met zogenaamde gastoptredens, zoals zijn liefde voor Rolex doet vermoeden.

Hoeveel Verstappen verdient met sponsoren: de meest prominente ´huismerken´

Maar als wij over de grootste namen achter Verstappen mogen spreken, niet de minste op mondiaal en nationaal niveau, dan is het jaren steevast dezelfde club.

Supermarkt-keten Jumbo om te beginnen, eigenlijk al voor hij in F1 arriveerde. Ook Exact is afgelopen jaren een prominente naam waaraan hij verbonden is. De wereldwijd gebruikte accounting-software was er eveneens vroeg bij: 2015.

https://www.instagram.com/p/CJMow47Bwi1/

Iets recentere sponsoren mogen niet ontbreken eveneens. Zoals het Nederlandse G-Star Raw – het hippe kledingmerk dat recent nog een reclamespot gooide met de enige echte Snoop Dogg. CarNext is het volgende Nederlandse bedrijf dat op het grote toneel mag meeliften met de populariteit van de pijlsnelle coureur.

Tenslotte de optelsom: wat het allemaal opbrengt dus. Verstappen is hiermee niet de Michael Jordan van F1 (of Lewis Hamilton wat dat betreft), maar zou toch een aardige vijf miljoen euro per jaar opstrijken voor het lenen van zijn naam, aldus Forbes. Kortom: hoeveel Verstappen hiermee verdient via sponsoren is een leuke bijkomstigheid!