Onderscheiden in extremiteit
Wanneer je een luxe landgoed wil verkopen, dan is goede marketing uiteraard dé manier om kopers te lokken. Wanneer het gaat om duurdere woningen, dan trek je vaak toch een bepaalde doelgroep aan die in ieder geval luxe wil hebben. Zeker bij sommige kopers is het ‘hoe extremer, hoe beter’. Dat dacht deze man hoogstwaarschijnlijk ook. Door middel van het plaatsen van zijn peperdure Ferrari in zijn woonkamer hoopt hij zich te onderscheiden van andere luxe panden.
Exclusiviteit
Doordat er een Ferrari in zijn woonkamer staat, kan de koper gaan fantaseren over de grote hoeveelheid ruimte en luxe mogelijkheden die het landgoed te bieden heeft. Überhaupt spat bij dit pand de luxe ervanaf. Met een wijnkelder, een zwembad en een thuisbioscoop heeft dit landgoed alles wat een mens nodig heeft. De Ferrari is zeker niet uit noodzaak in de woonkamer geplaatst, tenzij de verkoper een hele hoop auto’s heeft. Het huis heeft namelijk ook nog eens ruim voldoende parkeerplekken door de garage, met plek voor maar liefst tien auto’s. De Ferrari zelf krijg je overigens niet bij het huis. Deze is ook zelfs nog duurder dan het landgoed. De Ferrari La Ferrari heeft een waarde van 4.2 miljoen dollar, terwijl het landgoed een waarde van 3.2 miljoen dollar heeft.
Werkt deze slinkse truc?
Ondanks dat het huis te koop staat is het plaatsen van een Ferrari in je woonkamer zeker een manier om de aandacht te trekken. Bovendien levert het in zekere zin ook weer media-aandacht op, anders zou je dit artikel niet lezen. Zeker in de exclusievere wereld is dit naar onze mening een opvallende en slinkse manier om een bepaald publiek aan te trekken. Toch denken we dat dit met een normaal rijtjeshuis en een Suzuki Alto een iets minder groot effect heeft.
Ben je nog op zoek naar eens stukje vastgoed? Zoveel geld kan je bij de bank lenen om een nieuw huis te kopen.