De Tatta’s is de eerste Platina Film van het jaar

In de periode van 1 september 2022 tot en met 31 augustus 2023 wist De Tatta’s, geregisseerd door Jamel Aattache, de meeste bioscoopbezoekers te behalen met ruim 682.000 bezoekers. Eerder ontving de film voor het behalen van 100.000 en 400.000 bezoekers al de Gouden én Platina Film. Hiermee is dit dan ook gelijk de eerste film die in 2023 de Platina Film Award won. Goed nieuws voor de fans: nu is ook De Tatta’s 2 in de Nederlandse bioscopen te zien en wij hebben hem al gecheckt.

Familie van Kampen verhuist naar Hollandwijk

Ook in De Tatta’s 2 zullen we opnieuw de familie van Kampen zien en de dingen die ze meemaken in hun buurt Hollandwijk. Doordat de familie vorig jaar failliet ging, moesten ze hun luxe leventje inruilen en kwamen ze in Hollandwijk terecht, een achterstandswijk waarin voornamelijk veel mensen met een migratieachtergrond wonen.

de tatta's 2 bioscoop

Ook de vervolgfilm zit weer vol met humor en straattaal. Nu ze eenmaal hun eigen plekje hebben gevonden in Hollandwijk en ze zich daar wel weten te vermaken, worden ze ineens weer met een nieuw probleem geconfronteerd. De hele buurt wordt bij elkaar geroepen en inwoners krijgen de mededeling dat de buurt gesloopt zal worden om ruimte te maken voor een nieuwe wijk, Nieuw-Holland. Dit wordt een wijk met dure huizen voor de rijke mensen. Met andere woorden, de bewoners van Hollandwijk zullen hun geliefde buurt moeten verlaten. Wel krijgen de inwoners een vergoeding aangeboden, wat ervoor zorgt dat veel mensen al snel omgekocht zijn. Dit aanbod wordt trouwens gedaan door een projectontwikkelaar van een vastgoedbedrijf, die gespeeld wordt door actrice Margot Ros, die haar rol erg goed speelt. Een strenge vrouw die alles op alles zet om haar plan te laten lukken, wederom met veel humor. Vader Erik, gespeeld door Leo Alkemade, is de enige die zich tegen dit plan verzet en haalt dan ook alles uit de kast om ervoor te zorgen dat dit niet zal gebeuren.

De tattao's 2 bioscopen

Ook de vader van Erik, gespeeld door John Buijsman, is in deze film weer te zien met een hilarische rol. Zo raakt de man, die zeker niet op zijn mondje is gevallen, bevriend met de jongeren Ilias (Oussama Ahammoud), Volkan (Sinan Eroglu) en Satish (Donny Singh), wat voor veel hilarische momenten zorgt. Hij denkt bijvoorbeeld dat hij een sigaret krijgt aangeboden, wat uiteindelijk een joint blijkt te zijn, wat een prachtige scène oplevert. Omdat hij ook nog eens door zijn veel jongere vriendin op straat is gezet, moet hij tot noodgedwongen bij zijn zoon in huis wonen. Verder zijn er rollen weggelegd voor Janice Blok, Vonneke Bonneke en Thomas Brok.

Hieronder kan je de trailer van De Tatta’s 2 zien:

Kortom, het is een vermakelijk vervolg op het eerste deel met veel grappige momenten. De Tatta’s 2 is nu in de Nederlandse bioscopen te zien.