Bas Smit

Bas Smit is in 1981 geboren in Gouda en studeerde Economie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Vervolgens begon hij als beurshandelaar in Amsterdam en zat hij een tijdje in vastgoed. Sinds 2017 houdt hij zich bezig met ondernemen en is hij vaak samen met zijn vrouw Nicolette van Dam te vinden op verschillende sociale mediaplatformen.

 

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Bas Smit (@bassmit)

De ondernemingen van Bas Smit

Quote heeft laten weten dat Bas Smit zo’n 20 á 30 bedrijven zou hebben, maar Bas heeft het zelf over ‘een stuk of twintig’. Een beetje vaag, maar het laat wel zien dat het toch een redelijk imperium is. Een onderneming die erg bekend is bij het publiek is Brasserie Van Dam, een horecazaak waar zijn vrouw Nicolette vaak te vinden is. Ook zet Bas zit is voor verschillende goede doelen. Hij is mede-eigenaar van Gamechanger B.V., Vidley Videowenskaarten, Innovendo Holding B.V. en The Healthy Snackbox.

Bas Smit zit ondanks deze lopende bedrijven zeker niet stil. Laatst kwam kwam hij nog met het concept ‘Zapp’, een Engelse (snel)bezorgdienst in Amsterdam. Hij heeft ook al een nieuw project lopen: vegan ijsjes van The Lickin’ Company en natuurlijk niet te vergeten ‘The Padellers’ die flink wat Padelbanen, de snelst groeiende sport van het moment, gaan aanleggen.

De Kamer van Koophandel verzameld heel veel data, zo ook van de ondernemingen van Smit. Zo blijkt het dat Robasco, één van zijn belangrijkste BV’s, in 2019 een eigen vermogen van bijna 6 miljoen euro had. Een kleine indicatie van de bedragen waar we aan mogen denken.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Bas Smit (@bassmit)

Geen influencer, maar ondernemer

Smit vindt zichzelf en zijn vrouw absoluut geen influencers. Het liefst leveren zij bereik in ruil voor aandelen, zodat ze echt iets hebben. Ze zien zichzelf namelijk als ondernemers, niet als influencers. Toch adverteren Bas en Nicolette ook op Instagram tegen een bescheiden bedrag. Smit rekent voor één simpele advertentiepoot op Instagram 25.000 euro. Enorm veel geld, maar voor iemand met een bereik van meer dan 866 duizend volgers, is het ook niet gek.