Oppassen met de zelfscankassa bij de ALDI en kortingen

We weten allemaal dat je bij de zelfscankassa al het scannen zelf doet, vandaar de naam. Beide opties hebben hun positieve kanten en mensen gaan tijdens het winkelen meestal gewoon uit van hun persoonlijke voorkeuren. Al speelt de lengte van de rij bij reguliere kassa’s natuurlijk ook een grote rol in de keuze. Sommige ALDI-shoppers hebben echter gewaarschuwd en geven aan dat mensen voorzichtig moeten zijn bij de zelfscankassa’s van de winkel.

Als er één ding is waar ALDI bekend om staat, dan zijn het wel hun scherpe prijzen. Alleen beweren sommige klanten dat hun promoties niet automatisch aan alle aankopen op de machines worden toegevoegd. In plaats daarvan moeten deze schijnbaar door een medewerker worden toegevoegd. Als gevolg hiervan lopen mensen die gebruik maken van de zelfscankassa bij de ALDI mogelijk de beste koopjes mis. En dat kunnen wij, als Nederlanders, natuurlijk niet onopgemerkt laten.

Reacties op de waarschuwing

In een Facebook-groep voor ALDI-fans schreef een gebruiker: “Elke korting geldt niet automatisch voor de self-checkouts. Je moet een medewerker vragen om de kortingen handmatig te verwijderen. Dit geldt voor % korting op stickers en eventuele multibuys enz. Ik weet niet of dit algemeen bekend is.

Als we de reacties van de andere groepsleden mogen geloven is dit een probleem waar ze maar al te bekend mee zijn. Zo schreef iemand: “Personeel moet de korting toepassen op een normale kassa, dus dat zal zeker ook moeten gebeuren op een zelfbedieningskassa.”

Toen ALDI om commentaar werd gevraagd, vertelde ze aan The Mirror dat werknemers kortingen handmatig moeten invoeren bij de self-checkout-kassa’s. Ze zeiden echter dat de feedback op de zelfscankassa’s ‘overweldigend positief’ was.

De woordvoerder gaf ook aan dat iedereen die te veel had betaald, door het mislopen van de korting, contact op moest nemen met de klantenservice.