Lidl BMW
Lidl pakt het ditmaal groter aan dan voorgaande keren. Ze gaan naast de normale boodschappen nu ook 10.000 BMW’s aanbieden. Hoe komt dit dan precies? De Schwarz Group, waar Lidl onder valt, maakt nu nog gebruik van Audi als bedrijfswagens maar zal hier op korte termijn mee stoppen. Audi wilt namelijk niet in prijs zakken, terwijl BMW wel een hogere korting wilt geven op de bedrijfswagens. Volgens De Telegraag wilt Audi maximaal 42% korting geven terwijl BMW denkt aan een kortingspercentage van 48 – 50%. Deze korting wordt echter wel alleen gegeven over diesel auto’s. Een overstap lijkt dan ook een simpele beslissing voor de leiding.
BMW zal ieder jaar 10.000 bolides aan de Schwarz Group leveren. Een half jaar later zullen de auto’s alweer tweedehands verkocht worden door de supermarktketen, wegens belastingtechnische redenen. Met de informatie die nu door Lidl openbaar is gemaakt, lijken de BMW’s alleen in Duitsland verkocht te gaan worden. Het is dan ook nog niet duidelijk of (en wanneer) deze Duitse wagens in Nederland te koop zullen staan.
Een goede stunt van Lidl als het aan ons ligt. BMW is daarnaast ook in staat om een sublieme motor af te leveren, waarna Hookie Co. het omgetoverd heeft tot een waar racemonster.