Het is eigenlijk meer een museumstuk. Een item voor de meest vermogende verzamelaars. Deze Ferrari 335 S Sport Scaglietti werd gemaakt voor de bekende Le Mans 24-uursrace van 1957. Deze auto zou bij de lange afstandsrace als eerste een gemiddelde snelheid van meer dan 200 kilometer per uur hebben bereikt.

 

De Ferrari die in handen zou zijn van Messi was (en blijft) grensverleggend

En dat alweer 65 jaar geleden – hoe bizar is dat? Een V12-motor van 390 pk maakte dat overigens mede mogelijk – de auto heeft een topsnelheid van ongeveer 300 km/u.

https://www.instagram.com/p/BlqYraqAJbS/?utm_source=ig_embed&ig_rid=5a4b08b1-7afb-4009-a915-8bac58eef4b9

Met enkel vier exemplaren kun je begrijpen dat de exclusiviteit en het stukje geschiedenis dat het ademt, de veilingprijs naar duizelingwekkende hoogtes stuwt. En als de auto in dusdanig pico bello staat blijft blinken, dan is die ooit dubbel zijn gewicht in goud waard. Want zodra je de 880 kilo gewicht omrekent naar de waarde in 20-karaats goud, dan zit je namelijk al aardig in de buurt van de veilingprijs…

De Ferrari 335 S Sport Scaglietti hoort niet thuis op de weg maar in een museum

Messi zou omgerekend 32 miljoen euro hebben neergeteld voor de Ferrari 335 S Sport Scaglietti, meldt Voetbalzone. Daarmee is het zo ongeveer de duurste auto ooit die op een veiling van eigenaar wisselde. Het is daarom best begrijpelijk dat de bolide vooral als een sierpaard tentoongesteld staat tussen de inboedel van Messi – want hoe onderhoud je überhaupt een auto waar niet eens meer onderdelen voor zijn? Het zou daarnaast vanwege de puntgave staat van de Ferrari simpelweg niet afwegen om erin te rijden. 

Messi scoorde in 2016 de auto op een veiling, melden diverse bronnen online. De destijds ‘mysterieuze koper’ bood volgens hen hoger, dan (jawel), zijn rivaal: Cristiano Ronaldo. Ondanks de geruchtenstroom op het wereldwijde web, heeft de Argentijn nooit zelf bevestigd de nieuwe eigenaar te zijn. Dat Messi van bolides houdt, dat is te zijn aan zijn hele collectie auto’s.