Lionel Messi – Pagani Zonda Tricolore (€ 1,4 miljoen)

Lionel Messi van Inter Miami staat bekend als een van de best betaalde voetballers ter wereld. Naast zijn indrukwekkende salaris heeft hij ook een uitgebreide autocollectie, waaronder de exclusieve Pagani Zonda Tricolore. Deze zeldzame supercar is een van slechts drie exemplaren ooit geproduceerd en heeft een prijskaartje van € 1,4 miljoen.

De Zonda Tricolore is een gelimiteerde editie van de Zonda, die een eerbetoon is aan het kunstvliegteam van de Italiaanse luchtmacht, Frecce Tricolore. Deze speciale editie heeft een opvallend blauw kleurenschema en Italiaanse vlagaccenten, die doen denken aan de jets van het kunstvliegteam. Naast het prachtige ontwerp heeft de Zonda Tricolore ook indrukwekkende prestatiekenmerken. Met een krachtige V12-motor van 678 pk kan deze sportwagen in slechts 3,4 seconden accelereren van 0 naar 100 km/u. Hij heeft ook een topsnelheid van 350 km/u, wat 10 km/u sneller is dan een standaard Zonda.

Zlatan Ibrahimovic – Ferrari Monza SP1 (€ 1,4 miljoen)

Zlatan Ibrahimovic, de inmiddels gepensioneerde Zweedse spits die bekend stond om zijn fysieke kracht en spectaculaire doelpunten, heeft op zijn 34e verjaardag een speciaal cadeau aan zichzelf gegeven: de Ferrari Monza SP1. Met een prijs van € 1,4 miljoen is dit een van de meest exclusieve sportauto’s ter wereld.

Onder de motorkap schuilt een krachtige atmosferische 6.496 cc F140 GA V12-motor, die maar liefst 799 pk en 530 lbf⋅ft koppel genereert. Met acceleratietijden van slechts 2,9 seconden van 0 naar 97 km/u en een topsnelheid van meer dan 299 km/u is deze wagen een waar monster op de weg. Het ontwerp van de Monza SP1 is net zo indrukwekkend als zijn prestaties. Met zijn laaghangende speedster-carrosserie van koolstofvezel, geïnspireerd op vroege Ferrari-raceauto’s, trekt hij zeker de aandacht. Het gepatenteerde ‘Virtual Windshield’-systeem zorgt voor een gecontroleerde luchtstroom tijdens het rijden.

Samuel Eto’o – Aston Martin One-77 (€ 1,5 miljoen)

Samuel Eto’o, een van de beste Afrikaanse voetballers aller tijden, heeft gespeeld voor topclubs als FC Barcelona en Chelsea. Naast zijn succes op het veld geniet hij ook van luxe buiten het veld. Een van zijn kostbaarste bezittingen is de Aston Martin One-77, waarvan er slechts 77 exemplaren zijn geproduceerd. Deze exclusieve auto heeft een prijskaartje van € 1,5 miljoen.

Het design van de One-77 is werkelijk uniek. Met zijn lage gemonteerde radiatorgrille, grote luchtopeningen in de zijkanten en geïntegreerde ventilatiekanalen in de bumpers, oogt hij niet alleen stoer maar ook elegant. Met een 7,3 liter V12-motor die 760pk produceert kan deze auto binnen 3,5 seconden van 0 naar 100 km/u accelereren. Ondanks zijn aanzienlijke gewicht blijft hij indrukwekkend snel. Wat deze wagen extra speciaal maakt, is dat hij ontworpen is met invloeden uit het verleden. De combinatie van succesvolle designelementen uit eerdere modellen en moderne aanpassingen geeft de One-77 een tijdloze uitstraling.

Karim Benzema – Bugatti Veyron (€ 1,6 miljoen)

Karim Benzema staat bekend om zijn snelheid en doelpunteninstinct bij Real Madrid en inmiddels Al-Ittihad. Hij heeft ook een voorliefde voor snelle auto’s, waaronder de Bugatti Veyron Pur Sang. Deze exclusieve supercar heeft een aluminium carrosserie en kan een topsnelheid van meer dan 400 km/u bereiken. Met een prijskaartje van € 1,6 miljoen is dit een echte eyecatcher.

De Bugatti Veyron EB16.4, een samenwerking tussen Bugatti en Volkswagen, heeft plaatsgemaakt voor de indrukwekkende Bugatti Chiron. Dit model staat bekend om zijn hoge prijs en recordbrekende snelheid en is vernoemd naar de legendarische racer Pierre Veyron. Met een topsnelheid van 407,23 km/u en zelfs 431,072 km/u voor de Super Sport-versie, was de Veyron een echte krachtpatser op de weg. De auto beschikte over een W16-motor met maar liefst 1001 pk en had verbluffende acceleratietijden. De engineering van de Veyron was al even spectaculair. Met zijn W16-motor met vier turbocompressoren, tien radiatoren en speciale banden voor hoge snelheden, was deze auto gebouwd om te presteren. Het unieke ontwerp huisvestte 16 cilinders compact in een W-vorm.

Cristiano Ronaldo – Bugatti Veyron Grand Sport (€ 1,65 miljoen)

Cristiano Ronaldo is een van de beste voetballers ter wereld en staat bekend om zijn snelheid en atletische vermogen op het voetbalveld. Buiten het veld geniet hij ook van luxe en comfort, zoals te zien is in zijn autocollectie. Een van zijn pronkstukken is de Bugatti Veyron Grand Sport, met een prijskaartje van € 1,65 miljoen.

De Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport is de open versie van de Veyron, met een afneembaar transparant dakpaneel. Onthuld op het Pebble Beach Concours d’Elegance in september 2008, was Bugatti van plan om vanaf april 2009 150 exemplaren te produceren. Met dezelfde 8,0 liter W16-motor als zijn gesloten voorganger levert de Grand Sport maar liefst 1001 pk. De topsnelheid bedraagt 407 km/u wanneer het dak gesloten is en 360 km/u met het dak open. Acceleratie van 0-100 km/u duurt slechts 2,7 seconden. 

John Terry – Ferrari 275 GTB (€ 1,8 miljoen)

John Terry, de voormalige voetballer – verdediger en aanvoerder van Chelsea FC – heeft een unieke smaak als het gaat om auto’s. In plaats van te kiezen voor moderne supersportwagens heeft hij geïnvesteerd in klassieke schoonheid met de Ferrari 275 GTB uit de jaren ’60. Deze zeldzame antieke auto is inmiddels veel geld waard geworden en heeft een prijskaartje van € 1,8 miljoen. 

De Ferrari 275-serie, geproduceerd tussen 1964 en 1968, biedt een prachtige collectie V12-grandtouringauto’s met de motor voorin. Deze auto’s worden aangedreven door een krachtige 3,3 liter Colombo 60° V12-motor en waren de eerste Ferrari’s voor op de weg die waren uitgerust met een transaxle en onafhankelijke achtervering. Een van de meest opvallende modellen in deze serie is de 275 GTB. Deze tweezits grand touring coupé werd geproduceerd tussen 1964 en 1966 en wordt aangedreven door dezelfde indrukwekkende 3,3 liter Colombo-ontworpen 60º V12-motor met dubbele bovenliggende nokkenas. Wat deze auto nog specialer maakt, is dat er minstens 72 exemplaren zijn gebouwd met een lichtgewicht, volledig aluminium carrosserie. Hoewel dit een fabrieksoptie tegen meerprijs was, voegt het zeker iets toe aan het algehele uiterlijk en de prestaties van de auto.

Son Heung-min – Ferrari LaFerrari (€ 2,5 miljoen)

Son Heung-min, de aanvaller van Tottenham Hotspur en het Zuid-Koreaanse nationale voetbalteam, heeft een voorliefde voor luxe auto’s. Een van zijn meest indrukwekkende bezittingen is de Ferrari LaFerrari, een exclusieve sportwagen met een prijskaartje van € 2,5 miljoen.

Deze exclusieve Ferrari is een lust voor het oog en een krachtpatser op de weg. Wat de LaFerrari echt bijzonder maakt, is dat het de laatste Ferrari is met een 12-cilinder middenmotor. Onder de motorkap bevindt zich een 6.3 liter F140 V12 verbrandingsmotor, goed voor 789 pk. Maar daar houdt het niet op – de LaFerrari beschikt ook over een KERS-systeem dat nog eens 161 pk toevoegt, waardoor het totale vermogen uitkomt op maar liefst 950 pk! Niet slecht voor een auto die in 2013 is uitgekomen. Met zo’n kracht kan deze schoonheid moeiteloos accelereren naar 100 km/uur in minder dan 3 seconden. En als kers op de taart heeft de LaFerrari ook nog eens een topsnelheid van maar liefst 350 km/uur. Dit betekent dat je niet alleen in stijl kunt rijden, maar ook kunt genieten van ongekende snelheid.

Cristiano Ronaldo – Bugatti Chiron (€ 2,5 miljoen)

Cristiano Ronaldo is niet alleen een van de beste voetballers ter wereld, maar ook een fervent autoliefhebber. Hij heeft verschillende exclusieve modellen in zijn collectie, waaronder de Bugatti Chiron. Deze supercar was in 2019 de snelste productieauto ter wereld en heeft een prijskaartje van € 2,5 miljoen.

Genoemd naar de beroemde coureur Louis Chiron, beschikt deze auto over een indrukwekkende 16-cilinder 8.0 liter W-motor met 4 turbo’s, wat resulteert in een duizelingwekkend vermogen van 1500 pk en 1600 Nm koppel. Wat betreft prestaties stelt de Chiron absoluut niet teleur. Met een sprint van 0-100 km/h in slechts 2,4 seconden en een topsnelheid van maar liefst 420 km/h behoort deze bolide tot de absolute topklasse. Maar daar houdt het niet op. Een speciaal aangepaste Chiron heeft zelfs het record gebroken voor de snelste acceleratie en deceleratie. Binnen slechts 41,96 seconden wist hij vanuit stilstand naar 400 km/h te razen en weer volledig tot stilstand te komen. Deze buitengewone auto is ook nog eens exclusief. De eerste batch van 200 exemplaren was al verkocht voordat ze überhaupt geleverd werden.

 

Cristiano Ronaldo – Bugatti La Voiture Noire (€ 14 miljoen)

Als het op luxe aankomt, doet Cristiano Ronaldo geen concessies. Hij is trots eigenaar van de Bugatti La Voiture Noire, die met een prijskaartje van maar liefst € 14 miljoen de duurste auto ter wereld is. Deze unieke en exclusieve supercar is echt een kunstwerk op wielen en is by far een van de duurste auto’s van voetballers ooit.

Onder de motorkap bevindt zich een krachtige 8,0 liter W16-motor die maar liefst 1.500 pk en 1.600 Nm koppel levert. Deze auto was aanvankelijk bedoeld als een exclusieve gelimiteerde editie, maar er zijn geruchten over een mogelijke tweede productieronde. De Chiron-motor zorgt ervoor dat de auto in slechts 2,4 seconden van 0 naar 100 km/u accelereert, met een topsnelheid van 420 km/u. Deze auto heeft ook het record voor de hoogste prijs ooit verkocht voor een auto, namelijk maar liefst 14 miljoen euro. Dit benadrukt de exclusiviteit en het prestige van dit bijzondere voertuig.

Lionel Messi – Ferrari 335 S Spider Scaglietti (€ 30 miljoen)

Op de eerste plaats staat Lionel Messi met zijn bescheiden ogende maar extreem waardevolle Ferrari 335 S Spider Scaglietti. Deze historische auto werd door Messi op een veiling gekocht voor het astronomische bedrag van € 30 miljoen. Het is een echt pronkstuk in zijn indrukwekkende autocollectie. 

De legendarische Ferrari 335 S kwam op het toneel als het antwoord op de dreiging van de Maserati 450S in 1957. Met een indrukwekkende V12-motor met een cilinderinhoud van 4.023,32 cc en een maximaal vermogen van 390 pk, was deze bolide klaar om te racen. Helaas werd de 335 S betrokken bij een tragisch ongeval tijdens de Mille Miglia van 1957, wat resulteerde in de annulering van de race het jaar daarop. Ondanks dit incident behaalde dit model toch aanzienlijke successen in andere races, zoals de 1000 km van de Nürburgring en de Grand Prix van Venezuela.

Met zijn iconische design en indrukwekkende prestaties heeft de Ferrari 335 S zijn stempel gedrukt op de racegeschiedenis. Het is een machine die respect afdwingt en bewondering oproept bij autoliefhebbers overal ter wereld.