Meest trending zoekopdrachten 2022

Wat zijn de meest trending zoekopdrachten op Google in 2022? Uit het jaarlijkse overzicht bleek dat een groot deel van Nederland dit jaar op zoek is gegaan naar Oekraïne. Dit komt natuurlijk door de oorlog die het land heeft met Rusland en alle gebeurtenissen rondom.

Daarnaast was Jeroen Rietbergen ook een populair onderwerp. Hij was een van de mannen die in januari in het nieuws kwam door een aflevering van BOOS, die ging over grensoverschrijdend gedrag bij The Voice of Holland. Dit is ook de reden dat Ali B op de lijst staat. Laatstgenoemde staat op de vierde plek.

Op nummer drie was de streamingdienst Viaplay te vinden. Vanaf dit jaar was namelijk de Formule 1 hier te zien. Omdat alle Nederlandse fans Max Verstappen wereldkampioen wilde, zien worden, moesten ze eerst opzoeken wat het platform precies doet en wat een abonnement gaat kosten. Verder stonden ook testen voor toegang, Jeffrey Dahmer, Wordle, Queen Elizabeth, HBO Max en quarantaineregels op de lijst.

Meest trending bekende Nederlanders 2022

Bij de meest opgezochte bekende Nederlanders stonden natuurlijk Jeroen Rietbergen en Ali B op één en twee. Op drie stond Lil’ Kleine, vanwege de mishandeling van zijn ex-vriendin Jaimy Vaes. Daarnaast lopen er nu een aantal zaken rondom de rapper, waar mensen graag op de hoogte van blijven. Nederlanders wilden in 2022 ook meer weten over de vrouwen van Jeroen Rietbergen en Ali B en zochten ze massaal Linda de Mol en Breghje Kommers op. Hierdoor staan zij op plek vier en vijf.

Ook Glennis Grace kon de lijst niet ontkomen door haar akkefietje in de Jumbo. Verder staan journaliste Tahmina Akefi, oud-voetballer Marc Overmars en Johan Derksen ook op de lijst. Als laatste wist Matthijs van Nieuwkerk toch nog een plekje op de lijst te bemachtigen door de informatie die naar buiten kwam over zijn wangedrag achter de schermen bij De Wereld Draait Door. Wil je zelf nog een kijkje nemen naar de lijst? Check dan het Instagram-bericht hieronder:

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door NOS (@nos)