Voormalig profvoetballer maakt carrièreswitch

Lukas Podolski speelde voor diverse profvoetbalclubs en was bovendien jarenlang actief voor het Duitse nationale elftal (Die Mannschaft). Zo won hij prijzen waar beginnend voetballers alleen maar van kunnen dromen. Hij sleepte onder andere de wereldbeker in de wacht tijdens het wereldkampioenschap voetbal in 2014. Daar zal hij vast een lekkere bonus voor hebben gekregen.

 

Lukas Podolski opent dönerzaken

Het vermogen van de voetballer groeide nog veel harder toen hij z’n talent in ondernemerschap liet zien. Tot 2015 speelde Podolski voor het Engelse Arsenal. In de drie jaar na zijn vertrek bij ‘The Gunners’ begon hij z’n vermogen buiten de voetbalstadions op te bouwen. Hij begon een dessertmerk genaamd ‘Ice Cream United’ en opende in Keulen de eerste vestiging van z’n kebabzaak ‘Mangal Döner’. Deze dönerzaak kent inmiddels tientallen vestigingen in Duitsland en kan worden bestempeld als succesvolle onderneming. Met maar liefst 30 verschillende Mangal Döner’s is het restaurant van de voetballer een heus begrip bij onze oosterburen.

Lukas Podolski heeft het idee over een kebabzaak opgedaan in Turkije toen hij speelde voor de club Galatasaray. Deze Turkse inspiratie is terug te zien in de restaurants. De twee jaar die hij in Turkije spendeerde zijn dus onbewust een goede investering geweest voor de Duitse spits. Door in Istanbul veel over het lokale eten en drinken te leren, wist Podolski deze smaken en sferen naar Duitsland te verhuizen. Deze onderneming levert het grootste gedeelte van het totale vermogen van 180 miljoen euro.

Het festival Glücksgefühle

In 2023 organiseerde Lukas een muziekfestival op het autocircuit Hockenheimring in Baden-Württemberg te Duitsland. Het festival heet Glücksgefühle en bied bezoekers live muziek, voetbaltoernooien, een achtbaan, draaimolens en zelfs een kartbaan! Door deze activiteiten trekt het festival genoeg betalende bezoekers aan zodat er voor Podolski genoeg aan de strijkstok blijft hangen. Deze duiten kan hij weer gebruiken om te investeren in een groot sporttoernooi en een sportcentrum. Op deze toernooien spelen bekende personen tegen elkaar en trekt daarom veel bekijks. Het sportcentrum biedt klanten alle faciliteiten op het gebied van fitness en beschikt zelfs over een spa-ruimte.

Als we alles bij elkaar optellen is de Duitse voetballer momenteel een dikke 180 miljoen euro waard. Zonder z’n ondernemingen zou hij daar nog wel even voor hebben moeten voetballen. Geld uitgeven doet de horecaondernemer overigens net zo lief als het verdienen. Op een Instagrambericht, waarop hij reclame maakt voor Ice Cream United, is hij te zien met een zeer exclusief horloge van het merk Richard Mille. De waarde van dit horloge ligt rond de 180.000 euro! Daar moet hij toch flink wat broodjes döner en kapsalons voor verkopen.