Tijdens de zesde editie van Amsterdam Open Air lanceerde PayPal het cashless betaalsysteem. Festivalbezoekers konden via een armband makkelijk en snel betalen. De nieuwe betaalmethode zorgde voor minder lange rijen bij de verschillende bars en festivalstands. Voorafgaand het festival konden bezoekers de festivaltickets aan hun persoonlijke PayPal-account koppelen. Tijdens het festival waren er verschillende mogelijkheden om het tegoed op de PayPal armbanden weer aan te vullen.

9 Copyright Amsterdam Open Air- Igor Roelofsen

Amsterdam Open Air was afgelopen weekend weer een groot succes. 40.000 Festivalgangers bezochten dit weekend het festival aan de Gaasperplas. Het publiek was zeer positief over de introductie van het nieuwe PayPal betaalsysteem. Bezoekers hadden tijdens het festival de mogelijkheid om de armband online te verbinden met de PayPal-rekening en was er een optie om het tegoed automatisch op te laden, heel handig voor als de bezoeker bij de bar erachter kwam dat het tegoed op was. Tijdens het festival waren er uiteraard ook nog klassieke oplaadpunten om geld op de armbanden te zetten.

Afschrijvingen vinden real-time plaats. Het cashless betaalsysteem vermindert tevens de verwerking van fysiek geld ter plekke en de kans op het verliezen ervan aanzienlijk. Tot slot wordt het overschot binnen 48 uur na het evenement automatisch teruggestort op de PayPal-rekening van de bezoeker, zonder daarvoor iets te hoeven doen of extra kosten te betalen. Dit is enkel voor PayPal gebruikers, bij andere betaalmethoden dient men zelf een verzoek in te dienen tot terugbetaling.

11 Copyright Amsterdam Open Air- Igor Roelofsen