Inspelen op de nieuwe generatie
3FM was volgens velen toe aan vernieuwing. Niet alleen bij Serious Request, maar ook op de eigen radiozender, daalden de cijfers. De vraag blijft natuurlijk of het nieuwe concept zal werken, maar volgens zendermanager Sharid Alles speelt de vernieuwde opzet in op de nieuwe generatie. De actie en haar doel blijft hetzelfde, maar door de vernieuwde opzet zal het publiek meer dan ooit betrokken worden bij Serious Request.
Serious Request
Het is nog niet bekend welke 3 teams mee zullen doen aan de actie, maar één ding is zeker: het zal er zonder het glazen huis niet minder zwaar op worden. Zo is het mogelijk dat slechte weersomstandigheden het een zware tocht maakt. De mogelijk barre omstandigheden waarin de Dj’s de hele dag radio in moeten maken zal volgens de zender zorgen voor een vorm van meeleven en medelijden bij de kijker thuis.
De actie zal wederom in het teken staan van het Rode kruis. De drie goede doelen bestaan uit: Reanimeren in Nederland, Bescherming Tegen Natuurgeweld en Noodhulp Bij Oorlog En Conflicten. De TrivoliVredenburg zal wel dienen als hoofdkantoor van de actie. Vanuit hier krijgen de Dj’s door het publiek georganiseerde opdrachten. Ook worden hier allerlei activiteiten georganiseerd zoals lezingen, optredens en workshops.
Voor de liefhebbers onder ons toch een geluk bij een ongeluk. Eerder dit jaar was het onzeker of de actie überhaupt terug zou komen. Door het bericht van 3FM eerder dit jaar dat ze zich zouden “beraden”. Ook werd informatie, zoals de locatie, niet ruim van te voren bekend gemaakt. Het is nu afwachten of de dalende lijn omgezet kan worden in een stijgende. Hiervoor moet de opbrengst van ruim 5 miljoen euro van vorig jaar overtroffen worden. Wij wachten in spanning af!