Deze liftback onderscheidt zich qua looks wel van zijn voorganger, maar heeft toch ook zeker enige overeenkomsten met zijn broer, de A8. Zo is de grille vergelijkbaar met die van de gloednieuwe A8, en hebben ook de enigszins hoekige achterlampen plaatsgemaakt voor ietwat rondere lampen. Deze ronde vormen, zien we eigenlijk in de gehele achterkant wel terug. Zeker wanneer je deze vergelijkt met zijn voorganger.
Deze bak is bijna 5 meter lang, 2 meter breed en 1,5 meter hoog. De wielbasis meet 2.926 millimeter. De bagageruimte biedt plaats aan een ruime 535 liter, wat zelfs nog meer kan worden, wanneer je de stoelen opklapt.
Wat heeft de A7 verder te bieden
Op het gebied van verlichting is de A7 van alle markten thuis: LED, HD Matrix LED en HD Matrix LED met lasergrootlicht. De achterlichten zijn opgebouwd uit dertien verticale segmenten, die aan iedere zijde worden verbonden door een LED-strip. LEDs, Matrices, Las0rz, het is er allemaal.
Het zijaanzicht van de A7 Sportback wordt gedomineerd door een lange motorkap, grote wielbasis, korte overhangen en een aflopende daklijn.
Evenals bij de A8, is de A7 voorzien van allerlei moderne vernuftigheden. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Net als in de A8 bestaat de middenconsole feitelijk uit twee schermen, wat er hypermodern uitziet. Het bovenste scherm meet 10,1″ en het onderste 8,6″. Ook qua autonome techniek is de A7 up-to-date, dankzij maximaal vijf radarsensoren, vijf camera’s, twaalf ultrasone sensoren en een laserscanner.
Vanaf november is de Audi A7 in Nederland verkrijgbaar.