In de wereld van Slijterij DROOG ervaar je de handvaten waardoor je je niet meer buitengesloten voelt 

‘Sober moderation’ is de trend van nu. Waar wij geïnteresseerder worden in het willen matigen met alcohol, zijn wij minder bekend met de opties die beschikbaar zijn. Spirit-merk Seedlip ging een samenwerking aan met Butcha Kombucha om zo samen ons mee te nemen in de wereld van alcoholvrije mixology. Daar bewijzen zij ons voorgoed: “er bestaan echt non-alcoholische drankjes die volwassen smaken en voelen als een ‘goede borrel’.”  

seedlip

The Seedlip & Butcha Kombucha brands

Samuel Levie, chef, culinair columnist en mede-oprichter van kombucha-merk Butcha Kombucha en Ben Branson, oprichter van Seedlip, hebben elkaar gevonden in het delen van eenzelfde frustratie. Hoe kan het dat zodra ik in een restaurant iets anders wil drinken dan alcohol, ik sneu eindig met kannetje kraanwater of mijn smaakpapillen verpest met een zoete frisdrank die niet past bij de gerechten op tafel. Waar Samuel samen met compagnons Jiri Brandt, Geert van Wersch en Siewerd Nicolai een frisdrank heeft ontwikkeld op basis van kombucha fermentatie en biologische vruchtensappen, kruiden en specerijen die garant staan voor het hebben van een laag suikergehalte, heeft Ben Branson zich met Seedlip gedistantieerd van de concurrentie door ’s werelds eerste gedistilleerde alcoholvrije sterke drank met de hoogste kwaliteit botanische ingrediënten aan te bieden. Ben legt uit dat hij Seedlip is begonnen met 1 duidelijk doel voor ogen: “Ik hoop dat mensen bij het drinken van Seedlip het gevoel hebben dat ze deel uitmaken van een gelegenheid. Op het moment dat je een drankje drinkt die je graag drinkt helpt dit jou om een betere tijd te hebben; je blijft langer zitten, mengt je sneller in gesprekken en verhoogt je algemene welzijnsstatus.” Een ideologie die belangrijk is nu het drinken van alcohol bij gezellige gelegenheden onbewust een ‘must’ is geworden. 

non alcoholische slijterij Amsterdam geopend pop-up

Dat Seedlip en Butcha Kombucha samen liquid gold zijn is op meerde vlakken te bevestigen. Naast het feit dat beide merken waarde hechten aan het gebruiken van natuurlijke producten, zijn ze ook uitmuntend met elkaar verbonden door de eenvoud in het productieproces. Samuel vertelt: ‘Kombucha is gebrouwen, Seedlip is gedistilleerd. Bij beide dranken wordt smaak getrokken uit natuurlijke ingrediënten, waarbij niets wordt afgedaan aan smaak. We vonden elkaar in dezelfde missie om door middel van smaken met diepgang te laten zien dat alcoholvrij drinken alles behalve saai hoeft te zijn.” 

Slijterij DROOG

Slijterij DROOG is een ‘one stop shop’ om jezelf onder te dompelen in het aanbod aan alcoholvrije dranken. Het is een pop-up initiatief waar je voor het eerst versteld staat van de hoeveelheid alcoholvrije producten die op dit moment al allemaal op de markt zijn. Net zoals mensen minder vlees gaan eten, is het duidelijk te merken dat mensen ook minder alcohol willen gaan drinken. Maar daar moeten ze wel de handvaten voor krijgen om dat daadwerkelijk te doen. Met met openen van de pop-up store willen ze het aanbod bundelen en op een leuke manier het verhaal vertellen om te inspireren. Zo hopen ze ook uiteindelijk de horeca te enthousiasmeren intensiever te kijken naar het uitbreiden van hun non-alcoholische kaart. Waar de markt in speciaalbier afgelopen jaren al aanzienlijk is toegenomen gedreven door smaak en verhaal, spelen ze met Butcha Kombucha in op deze trend en herorganiseren het frisdrank assortiment.  Naast hun vaste range kombucha, brouwen ze in hun micro-brewery een special die nog meer gericht is op de culinaire experience. Zo ook voor deze speciale gelegenheid: Butcha Kombucha heeft een limited edition ‘tonic inspired’ kombucha gebrouwen, die uitstekend aansluit op de smaaksensatie van Seedlip om zo een schoolvrije aperitief meet t mixen voor thuis. 

non alcoholische slijterij Amsterdam geopend pop-up

Slijterij DROOG is een plek die een trend set om mensen samen te laten komen om te proeven, leren en ervaren wat een enorm verschil maakt in de opvoeding en het begrip omtrent non-alcoholische dranken. Je kijkt je ogen uit en beseft ineens dat de enige die je in de weg staat voor het kiezen van een non-alcoholisch drankje, je eigen gebrek aan informatie is.

Slijterij DROOG is geopend van vrijdag 20 t/m 29 mei aan het Hugo de Grootplein 7 in Amsterdam. En voor degenen die een alcoholvrije match heeft gevonden en deze wil blijven kopen na de pop-up store; vergeet dan geen bezoek te wagen aan de permanente alcoholvrije slijterij Nix&Nix.