Terugkomen van de koude kermis
Na een week vol zon, zee en sangria landde Ioan op 16 augustus om 1 uur ’s nachts weer in Manchester. Terwijl hij met vrienden koffie dronk, scande hij zijn barcode om zijn sleutels op te halen. Maar in plaats van een vrolijke begroeting, verscheen er een verontrustende melding: “Vraag om ondersteuning.” Ioans hart sloeg een slag over. Wat was er aan de hand?
Drie mannen in een busje stonden klaar om het slechte nieuws te brengen. “Een van onze chauffeurs heeft je wiel bekrast“, zeiden ze. Ioan dacht eerst dat het om een kleine schade ging, maar de man vervolgde met een ijzige opmerking: “Ik denk dat je er even naar moet kijken.” En dat was het moment waarop Ioan besefte dat het niet goed was.
Een zware botsing leed tot een wrak
Toen Ioan naar zijn auto liep, zag hij dat de hoek van het wiel niet goed stond. Dit is duidelijk een zware botsing geweest, dacht hij. De mannen vertelden hem dat er geen camera’s in dat gebied waren, wat de situatie nog frustrerender maakte. De auto was niet meer rijdbaar, en Ioan moest een taxi betalen om zijn gezin naar huis te brengen. Wat een terugkomst!
Een financiële klapper voor Ioan en zijn gezin
De kosten voor de reparatie? Een schokkende £ 15.800! Ioan, die de auto voor zijn 40e verjaardag had gekocht, voelde de pijn van het verlies. “Ik was dol op die auto”, zei hij. “Hoewel ik betaald heb gekregen voor de auto, is dat niet het punt; ik wilde hem niet kwijt.“
Wat gaf Manchester Airport voor reactie?
Manchester Airport bood hem een terugbetaling van £ 149,99 voor de parkeerkosten, maar een oprechte verontschuldiging of compensatie bleef uit. “Ik kom er vrij vaak, maar ik zal hun meet-and-greet-service nooit meer gebruiken,” zei hij met een zucht. Momenteel zou Manchester Airport in gesprek zijn met hun verzekeraars om tot een goede oplossing te komen.