Hoe nieuwer het merk, hoe aantrekkelijker de aanschaf
Als een kledingmerk nieuw is, is het tevens onbekend. En dat lijkt in eerste instantie misschien vervelend, vooral wanneer je er je brood mee verdient. Toch is het wat ons betreft juist een pluspunt, want dat maakt dat je de deur uit kunt lopen zonder direct 10 anderen tegen te komen met hetzelfde t-shirt. Als er iets is wat de eigenzinnige, stijl-bewuste man vervelend vindt, dan is ’t dat wel.
We zijn dus maar wat blij dat er regelmatig nieuwe merken hun opwachting maken en we daardoor nog genoeg variatie op straat aantreffen. Estafette Studios is één van die nieuwe merken en de eerste collecties zien er vooralsnog zeer appetijtelijk uit. Het merk is in 2017 opgericht door twee broers uit het zuiden des lands en is inmiddels toe aan de derde collectie. ‘Net uit de startblokken’ is dan ook wat overdreven, maar dat het een new kid on the block is, daar kunnen we het wel over eens zijn.
Niet je stijl bepalen, maar juist complementeren
Dit lijkt misschien rocket-science, maar eigenlijk is het heel eenvoudig. Estafette Studios is opgericht met als doel het complementeren van de stijl des drager. Waar veel kledingmerken heden ten dage hun best doen om de consument een zo extravagant mogelijk voorkomen te geven, daar is dit merk erop gericht om de stijl ’te voltooien’. De drager weet wat ‘ie wil en een kledingstuk van Estafette Studios is hier een perfecte aanvulling op.
Mede door deze zienswijze is het dan ook niet verbazingwekkend dat het merk zich vooral richt op subtiele designs. Kenmerkend voor de eerste collectie – en tevens karakteristiek voor ’t merk – zijn de ’ticket-logo’s’. Een reeks aan t-shirts en hoodies met een print midden op de borst van een volgnummer. Je weet wel, het soort nummers die je trekt bij het gemeentehuis, de slager op de hoek of een andere drukbezochte instantie.
Een redelijk simplistisch design, maar desalniettemin wel een design waar we ons volledig in kunnen vinden. Het is enigszins eigenzinnig, maar niet schreeuwerig. Een keuze die wij graag zien in kleding. Gelukkig werd er ook gedacht aan een knipoog, althans een t-shirt met daarop ‘skate fast eat ass‘ is nou niet iets wat je iedere dag tegenkomt, toch? Weliswaar een beetje gewaagd, maar ook hier weer weinig schreeuwerige aspecten te bekennen – men moet twee keer kijken alvorens het door te hebben.
Een informele look die wat ons betreft perfect past in je winter-garderobe
Zoals de titel al aangeeft zijn wij fan van warme kleding nu de koude dagen de overhand krijgen. Met een relatief simpele print erop en een oversized fit ben je gegarandeerd van een comfortabele hoodie die zowel tijdens een avondje netflix prima kan, als tijdens een biertje in de stad. Mocht je iets meer kleur of contrast prefereren, dan kun je altijd nog voor de crewneck gaan met embroidered pattern. Uiteraard zijn de prints ook op t-shirts te verkrijgen. Die kun je tenslotte nooit genoeg hebben. Kortom, een tof nieuw concept uit ons eigen kikkerlandje waar je beslist niet als ’13 in een dozijn’ door het leven gaat. Wat ons betreft weer een leuk initiatief in kledingland.