Nederlands koppel Henry Holterman en Gérita Wessels met een miljardenvermogen
Henry Holterman en Gérita Wessels hebben het jacht inmiddels al anderhalf jaar te koop staan, maar zonder succes. Blijkbaar is het jacht niet zo geliefd onder de welgestelden. Hoe dan ook wil het koppel van het jacht af en dat moet dus gepaard gaan met een absurde korting. Het gaat om een geldbedrag waar je enkel van kunt dromen, maar voor Holterman is het slechts kleingeld. De ondernemer heeft z’n abnormale fortuin vergaard als manager van het Nederlandse investeringsbedrijf Reggeborgh. Al sinds 1991 staat Henry aan het roer van dit enorme bedrijf. Reggeborgh richt zich op strategische investeringen in sectoren als vastgoed, bouw en infrastructuur. Het investeringsbedrijf bezit een waardevolle portefeuille met daarin beursgenoteerde bedrijven en privébezit. Het vermogen van Henry Holterman wordt vandaag de dag geschat op zo’n 135 miljoen euro.
Gérita Wessels is dochter van de oprichter van Reggeborgh (Dik Wessels) en beschikt daardoor over een vermogen van meer dan een miljard euro. Na het overlijden van Dik namen zijn dochters, waaronder Gérita, Reggeborgh en het bouwbedrijf VolkerWessels over. Dat ging de zussen goed af, want de volgende jaren werden de bedrijven groter dan ooit. Het mag duidelijk zijn dat het koppel geen financiële zorgen heeft.
Abnormale korting op de vraagprijs van het jacht
Het miljardenkoppel besloot vier jaar geleden zichzelf een superjacht, van de bekende Italiaanse werf Sanlorenzo, cadeau te doen. Het schip was gloednieuw en was datzelfde jaar voor het eerst te water gegaan. Drie jaar later besloot het koppel het superjacht toch in de verkoop te doen. Toch waren er weinig serieuze geïnteresseerden. Misschien kwam het door de vraagprijs die destijds maar liefst 29,9 miljoen euro was.
Quote 500-koppel Holterman en Wessels doet ultieme poging om jacht te verkopen: €5 miljoen korting https://t.co/mdSf2dfQ1C pic.twitter.com/gRCa7CwKdA
— Quote (@Quotenet) July 4, 2024
Vijf maanden later besloot het koppel om 2,5 miljoen euro van deze vraagprijs af te doen. Inmiddels zijn we weer een jaar verder en is het jacht, ondanks de stevige prijsverlaging, nog steeds niet verkocht. Momenteel staat er nog ‘maar’ 24.750.000 euro op het prijskaartje. Dat is dus al ruim 5 miljoen euro minder dan waar de vraagprijs anderhalf jaar geleden op begon. Geduld is een schone zaak, althans, voor de koper…
Superjacht ‘Lars’, met een lengte van 47 meter
Het moet toch wel de prijs zijn die de consument afschrikt, want het schip beschikt verder over werkelijk alles. Aan ruimte zal geen gebrek zijn. De lengte is 47 meter, de breedte 9,6 meter en de hoogte is ruim 2,5 meter. De buitenzijde van het jacht is ontworpen door de gerenommeerde jachtontwerper Francesco Paszkowski. Aan boord is er slaapplaats voor maar liefst elf personen en bovendien kunnen er negen bemanningsleden overnachten op het schip. De bovenbouw van ‘Lars’ is van aluminium, terwijl de sterke romp uit staal bestaat. De aandrijving wordt geregeld door twee zogeheten Caterpillar Inc-motoren die goed zijn voor een topsnelheid van 16 knopen. Omgerekend komt 16 knopen neer op een snelheid van ongeveer 30 km/u. Om deze motoren draaiende te houden is er uiteraard enorm veel brandstof nodig. Gelukkig beschikt het schip over een brandstoftank van zo’n 60.000 liter. Als je wil besparen op de verbruikskosten is ‘Lars’ misschien niet het ideale superjacht. Maar ach, wie koopt er nu een superjacht van bijna 25 miljoen euro om vervolgens moeilijk te doen over benzinekosten?
Superjacht ‘Lars’ staat op de 1343e plaats op de wereldranglijst voor grootste jachten ter wereld. Dat lijkt misschien tegen te vallen, maar het schip staat wel op de 21e plaats als het gaat om grootste jachten dat door Sanlorenzo is geproduceerd. Het gaat dus duidelijk niet om een doorsnee bootje. Het jacht is onverkoopbaar, maar wel hartstikke mooi!