Populariteit van joggingsbroeken stijgen flink
Het dragen van een joggingbroek beperkte zich vroeger vaak tot buiten werktijd en in de avonduren. Sinds de laatste maanden bevinden mensen zich vaker thuis en een fijne outfit hoort natuurlijk ook bij. De populariteit van het dragen van de comfortabele broek tijdens werktijd is daarom ook enorm gestegen. Sinds maart, wanneer we voor de eerste keer de rem erop moesten zetten werd er dan ook veel vaker online gezocht naar een joggingbroek.
Vanaf december 2020 werd hier nog een schepje bovenop gedaan en werd de interesse in een heerlijk zittende joggingbroek hoger dan ooit. We verwachten dan ook dat het dragen van een joggingbroek erg dicht bij een van de ’thuis-trends’ van 2021 wordt.
Mannenbroeken worden steeds vaker gedragen
Tijdens de tweede rits aan maatregelen is er voornamelijk grote interesse in relaxbroeken bij mannen. Dit is opvallend, want in de eerste maanden waren het voornamelijk damesbroeken die als warme broodje over de toonbank werden verkocht, online uiteraard. De trend lijkt dus te zijn overgeslagen richting de mannenlijn waarbij de kleuren grijs, zwart en blauw veruit populairder waren dan de rest van de kleuren. Mannen kiezen bij voorkeur voor een grijze joggingbroek, waarbij dit bij de vrouwen meer verdeeld lag over de eerder genoemde kleuren.
Welke merken vallen in de smaak?
Ook Dresscode.nl ziet verschillende trends op het gebied van joggingsbroeken. Zo worden door vrouwen voornamelijk de merken Tommy Hilfiger, Calvin Klein en Superdry vergeleken. De mannen waren juist vooral geïnteresseerd in de sportieve merken Nike, Puma en de Adidas joggingbroek.