Wat zijn gezonde bedrijven?

Het onderzoek vond plaats op 1 juli 2018 en eindigde op 30 juni 2019, er is dus wel zeker flink wat aandacht aan besteed. Om als ‘gezond’ te worden beschouwd, moest elk bedrijf hoge scores krijgen in zes categorieën: indruk, kwaliteit, waarde, tevredenheid, aanbeveling en reputatie. In het technische tijdperk van vandaag is het geen verrassing dat digitale bedrijven hoog scoren. Merklevensduur en loyaliteit bleken ook sleutelfactoren te zijn bij de evaluatie en daarom werpen wij even een blik op het hoogst genoteerde merk in deze lijst.

Ht succes van Nike

De periode van het onderzoek viel samen met een hoge publieke betrokkenheid bij Nike. In september 2018 werd Colin Kaepernick het gezicht genoemd van de ‘Just Do It’ campagne van Nike. Een grote stap die grotendeels werd omarmd door zowel activisten als sportfans. Ondanks terugslag van tegenstanders kreeg de emotionele campagne zelfs een Emmy-nominatie en een recordhoogte voor zijn aandelenwaarde. Zie hier de Nike ‘Dream Crazy’ campagne:

https://www.youtube.com/watch?v=Fq2CvmgoO7I

 

Als je dit ziet besef je dat het niet heel vreemd is dat Nike erg hoog staat genoteerd in de lijst van meest gezonde bedrijven ter wereld.

De Top 25 van ’s werelds meest gezonde bedrijven

1 – Google
2 – WhatsApp
3 – YouTube
4 – Samsung
5 – Facebook
6 – Amazon
7 – Ikea
8 – Nike
9 – Paypal
10 – Netflix
11 – Adidas
12 – Uniqlo
13 – Lego
14 – Colgate
15 – Almarai
16 – Panasonic
17 – Tylenol
18 – LG
19 – Visa
10 – Toyota
21 – Nivea
22 – Booking.com
23 – Galaxy
24 – Al Baik
25 – Alipay

Dat Nike bij een van meest gezonde bedrijven ter wereld zit is bekend, maar weten jullie ook dat het Nike kantoor in New York een en al luxe is? Het gaat in ieder geval erg lekker daar.