Salt Bae werd binnen no-time wereldberoemd

Nusret Gökçe, oftewel Salt Bae, mag zich met ruim 35 miljoen volgers op Instagram inmiddels toevoegen aan het lijstje van wereldberoemde bekendheden.  De 37-jarige Turkse ondernemer groeide binnen no-time uit naar een van de meest succesvolle slagers ter wereld. Hoewel hij door financiën als klein jongetje gedwongen werd school te verlaten, wist hij jaren later met zijn video’s de hele wereld rond te gaan. Hij brak door in 2017 waar hij op een typerende manier liet zien hoe hij zachte vlees van de ‘Ottoman Steak’ besprenkelt met wat grof zout. Hij postte dit op Twitter, bereikte miljoenen views en werd bestempeld met de bijnaam ‘Salt Bae’.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Nusr_et#Saltbae (@nusr_et)

Dit zwierige gebaar is vereeuwigd in een typisch overwinningsdansje in de populaire Fornite Game. Nusret Gökçe bezocht jaren geleden verschillende landen om ervaring op de toen in de keuken. In 2010 opende hij zijn eerste restaurant in Istanbul, waarna niet veel later de opening van zijn restaurant in Dubai volgde. Op het moment mag Salt Bae zich benoemen tot trotse eigenaar van maar liefst 15 succesvolle restaurants over de hele wereld, waar dagelijks bekendheden als Lionel Messi, David Beckham en Franck Ribéry, zich wagen aan de welbekende XXL-steak.

Wat verdient Nusret Gökçe?

Hoewel je hem overal voorbij ziet komen, is het altijd een raadsel geweest wat Salt Bae nu precies zou verdienen met zijn top restaurants. Nusret deed onlangs een boekje open over zijn inkomsten en verraste menig fan met de bizarre bedragen. De ondernemer beschikt over 15 restaurants waarvan de meeste in Turkije, een aantal in de Verenigde Staten, Griekenland, Verenigde Arabische Emiraten en in Doha. Naast zijn vleesgerechten zijn het voornamelijk de looks waar hij zijn bekendheid aan te danken heeft.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Nusr_et#Saltbae (@nusr_et)

Met zijn flamboyante verschijning, typerende snorretje, witte T-shirt en ronde zonnebril laat hij menig video met kijkcijfers de lucht in schieten. In 2018 haalde de keten van zijn vleesrestaurants een bruto bedrijfswinst van 70 miljoen dollar. Nu ruim drie jaar later verwachten wij dat deze inkomsten ruim zijn gestegen. Naast het uitbetalen van zijn werknemers en zichzelf te belonen met een goed belegde boterham kondigde hij aan zijn dagomzet van vijf restaurants in Turkije te doneren aan slachtoffers van natuurrampen. Dit zou gaan om een bedrag van zo’n 156 duizend euro. Wat een bedrag!