Remo Ruffini wist modehuis Moncler nieuw leven in te blazen

In een ver verleden begon de vader van Remo Ruffini, Gianfranco Ruffini genaamd, een eigen kledinglijn. Destijds was er nog geen sprake van het merk Moncler, want dit kledingbedrijf werd Gianfranco Ruffini Ltd genoemd. Aan het begin van zijn carrière werkte Remo in de zaak van zijn vader. Toen hij 23 werd, verkaste hij naar Italië waar hij binnen no-time een kledingbedrijf op poten zette en vervolgens verkocht aan de Stefanel Group. Met deze werkervaring kon Remo Ruffini al snel aan de slag als creatief adviseur voor de houdstermaatschappij die eigenaar was van het welbekende Moncler. Het bekende Italiaanse merk werd dus niet door Remo Ruffini noch zijn vader opgericht. Toch werd Remo in 2003 eigenaar van het modehuis, toen het financieel volledig op instorten stond. Niet echt een lekker moment om tot directeur van een bedrijf te worden benoemd, maar Ruffini liet zich niet zomaar kennen. Tien jaar later verscheen Moncler – met dank aan Remo Ruffini – wederom op de beurs, waarna de koers van de aandelen binnen een middagje met maar liefst 47% steeg. Het mag duidelijk zijn dat de zakenman het kledingmerk opnieuw had uitgevonden.

Bekende ontwerpers werken met de visie van Moncler

Een kleine zeven jaar geleden bedacht Remo Ruffini het zogeheten Genius-project van Moncler. Dit houdt in dat bekende ontwerpers aan de slag gaan met hun eigen creativiteit en de visie van Moncler om vervolgens een gloednieuwe kledingcollectie op de markt te brengen. Hierdoor is de kleding van Moncler altijd bij de tijd en overlappen de verschillende collecties opmerkelijk weinig. Iedere maand is het de beurt aan een andere ontwerper, waardoor de kledij van het Italiaanse modehuis immer up-to-date is. Zo spreekt het merk een grote doelgroep aan en blijven de omzetcijfers van Moncler goed op peil. Desondanks staat het modehuis niet in de top 10 meest waardevolle luxemerken ter wereld.

Remo Ruffini bezit inmiddels een vermogen van krap € 2 miljard

Vandaag de dag wordt het vermogen van Remo Ruffini geschat op een kleine 2 miljard euro. Het grootste gedeelte van deze knaken is – vanzelfsprekend – afkomstig uit Moncler. Als eigenaar kan Ruffini zich dus een hoop veroorloven. Zo kocht de Italiaanse zakenman een indrukwekkend jacht ter waarde van ruim 38,9 miljoen euro. Dit schip, Atlante genaamd, is volgens kenners de perfecte combinatie tussen luxe en stijl, zo is op Superyachtfan te lezen. Het mag is dus overduidelijk dat Remo Ruffini een luxe levensstijl na kan streven met dank aan zijn werkzaamheden omtrent Moncler.

Bekijk de Instagram-video hieronder voor een mooie impressie:

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door GuildShore (@guildshore)