Starbucks
Een koffiecultuur die draait om regels en tradities versus een gigantische Amerikaanse koffieketen…. Je zou toch denken dat dit niet zo goed samen gaat. Toch heeft Starbucks in het verleden al bewezen goed in te kunnen spelen op geografische behoeftes. Na de start in 1971 heeft het een groot gedeelte van de wereld weten te veroveren en Italie is next on the list.
Starbucks Reserve Roastery
Om te beginnen is een Roastery totaal niet te vergelijken met een normale Starbucks vestiging. Het oppervlakte is vele malen groter en klanten kunnen voor veel meer dan alleen een bak koffie terecht bij de Roastery. In de nieuwe winkel zal onder andere een ijssalon, een cocktailbar en mogelijkheden tot lunch aanwezig zijn. In het midden van de nieuwe Starbucks Reserve Roastery staat the dancing lady. Dankzij deze kast krijgen klanten de mogelijkheid het gehele koffieproces van begin tot eind te volgen.
Starbucks zal vanaf eind dit jaar meer cafés in Milaan gaan openen in samenwerking met Percassi. De winkels doen eer aan de authentieke koffiecultuur terwijl ze tegelijk Starbucks perfect passend vertegenwoordigen. Volgens Chief Executive Officer van Starbucks, Kevin Johnson, heeft het merk veel tijd genomen om de toetreding tot de Italiaanse markt zo zorgvuldig en respectvol mogelijk te realiseren. We zullen de beelden voor zichzelf laten spreken. Wij weten in ieder geval dat een bezoekje aan deze Starbucks Reserve Roastery bovenaan ons lijstje staat bij een bezoekje aan Milaan.
Wat voor koffie drink jij? Dit zegt jouw koffiekeuze over je persoonlijkheid.