Hoe lang je plezier hebt van je auto bepaal je zelf

Allereerst is ’t natuurlijk belangrijk om onder ogen te komen dat een wasbeurt op z’n tijd heel attent is, maar het daar niet stopt als je een auto bezit. Nee, je bolide is meer waard dan enkel deze verwennerij – als we ’t zo al mogen noemen. We hoeven jullie natuurlijk niet te vertellen dat al die bewegende onderdeeltjes, de wrijving en de trillingen in een auto na verloop van tijd slijtage veroorzaken.

De mate waarin je auto wordt verzorgd, zorgt ervoor dat de levensduur van je auto optimaal blijft of juist verbetert. Echter, doordat we het zo druk hebben en andere zaken meer prioriteit geven, proberen we onze auto zonder al te veel kopzorgen mee te slepen naar het volgende jaar rijplezier. Het zou sprookjesachtig zijn als we je vertellen dat onderhoud hierbij niet nodig is, dat is het wel degelijk. Door jezelf te verzekeren van de juiste service ontwijk je het (verplichte) onderhoud niet, maar hoef je je er in ieder geval niet druk om te maken. Jij levert je auto in, de deskundige merkmonteur doet de rest. Neem bijvoorbeeld de reguliere kleine en grote beurt.

Service suzuki onderhoud auto MAN MAN

Een kleine beurt, een grote beurt; alles draagt bij aan jouw rijtijd

Een kleine en een grote beurt zijn de meest voor de hand liggende onderhoudsbeurten die je auto behoort te krijgen. Een regelmatige beurt is nodig om je auto veilige kilometers te laten maken. De frequentie waarop dit gebeurt is weliswaar lager dan pak ‘m beet 30 jaar geleden, maar dat wil niet zeggen dat je auto zichzelf repareert (indien nodig). Juist daarom blijven fabrikanten erop hameren dat regelmatige checks en professioneel onderhoud van belang zijn voor het blijven rijden van je auto.

Service suzuki onderhoud auto MAN MAN

Voor velen zijn de onderhoudskosten een doorn in het oog. Een logisch verschijnsel: niemand geeft graag honderden euro’s uit die niet ingecalculeerd zijn. Onze tip: calculeer het in. Dan sta je in ieder geval niet voor de – enigszins pijnlijke – onverwachte kosten. Wel kunnen we heel stellig zijn over ons advies wat betreft onderhoud zodat je het beste waar voor je geld krijgt, geld dat je toch al moet uitgeven. Het is verstandig om je onderhoud door een merkdealer uit te laten voeren en de daaraan verbonden garages. Zo weet je zeker dat het onderhoud wordt gedaan met de expertise van het merk. Bovendien zitten er doorgaans enkele extra’s bij de service van een merk. Een welkome verschijning – zeker met de koudere dagen voor de deur.

Profiteer niet alleen van de kennis van een merk, maar ook van de voordelen

Wat men vaak niet weet, is het feit dat merken een groot scala aan extra voordelen bieden. Je kunt niet alleen berusten op de ervaring en kennis van de monteurs, maar er zijn eveneens diverse garanties die het merkonderhoud wat ons betreft op 1 zetten. Een goed voorbeeld hiervan is de complete service die geboden wordt door Suzuki.

Het Japanse merk zet een hoge standaard door niet alleen een complete service te bieden voor nieuwe auto’s, maar ook voor alle occasions van het merk. Deze service wordt versterkt door hun Suzuki Service Card. Deze kaart krijg je als Suzuki-rijder cadeau bij de VOS-onderhoudsbeurt en hiermee kun je altijd een gratis bandenspanning- of oliepeil-check laten doen. Bovendien kun je gratis software-updates uit laten voeren en behoeven kleine reparaties geen afspraak. Daarnaast ontvang je ook nog eens 1 jaar gratis pechhulp.

Mocht je jezelf helemaal zorgeloos in service onder willen dompelen, dan kun je voor een bedrag van €29 de Suzuki Service Card Extra kiezen. Hiermee krijg je onder andere een gratis zomer/winter-check, sterreparaties en ieder jaar gratis een APK-keuring. Dit soort voordelen maken het wat ons betreft eenvoudig om te kiezen voor onderhoud bij het merk.

Service suzuki onderhoud auto MAN MAN

Transparantie zorgt ervoor dat je vrijwel zorgeloos rijdt

Waar je vroeger nog wel eens verrast kon worden door de gang van zaken bij auto-onderhoud, richten merken zich vandaag de dag zoveel mogelijk op transparantie. Door de service volledig uit te lichten en diverse opties te bieden, wordt gepoogd de consument zoveel mogelijk te helpen. Wat ons betreft een positieve ontwikkeling. Daarnaast is het fijn om te weten dat onze auto in goede handen is, zolang we de juiste keuze maken. Zo kunnen wij tijd besteden aan onze vrienden, in plaats van het uitzoeken waar onze auto naartoe gaat voor onderhoud. Prettige gedachte toch?