‘Rolex Pepsi’ behoudt zijn waarde
De wereldwijde recessie heeft ervoor gezorgd dat bedrijven minder verdienen dan normaal – en dat geldt dus ook voor de markt waar luxe horloges worden verkocht. Bekende horlogemerken, zoals Rolex, hebben gemerkt dat de prijzen van tweedehands horloge erg dalen. Toch is er een Rolex die zijn waarde behoudt, namelijk de GMT-Master II ‘Pepsi’ 126710BLRO-horloge.
Dit horloge staat bekend om zijn iconische rood-blauw ring en is in 2018 vernieuwd, zo kreeg dit type horloge een nieuwe ring en een beter uurwerk. Daar lieten de makers het echter niet bij, zo kreeg dit horloge in 2021 weer wat nieuwe features, namelijk een nieuwe horlogeband en wat aanpassingen aan de kleuren van de ring.
Rolex blijft upgraden
Dit laat zien dat Rolex altijd vernieuwing zoekt en elke keer blijft upgraden. Als je aan een duur horloge denkt, denk je vast aan een Rolex, maar de laatste anderhalf jaar zijn sommige modellen flink gedaald door de economie. Een voorbeeld hiervan is de GMT-Master II 16710, die in 2007 werd stopgezet en later in 2018 opnieuw werd geïntroduceerd als de GMT-Master II ‘Pepsi’ 126710BLRO.
Deze nieuwe versie van de Pepsi kreeg een Cerachrom-ring en een uurwerk van de nieuwe generatie. Terwijl sommige luxe horloges, zoals de Rolex Submariner Kermit ref. 16610LV, flink in waarde zijn gedaald door de recessie, heeft de Rolex GMT-Master II ‘Pepsi’ 126710BLRO zijn waarde weten te behouden. Op de tweedehandsmarkt wordt het horloge verkocht voor bijna 20.000 dollar en dus twee keer meer dan de originele prijs van 10.900 dollar.
Toch is het interessant om te zien hoe merken als Rolex verandering in hun horloge te brengen om toch relevant te blijven voor de klanten. En gezien de stijging in waarde van de Rolex GMT-Master II ‘Pepsi’ 126710BLRO is dit horloge populairder dan ooit.