London Beer Competition
De London Beer Competition wil biermerken erkennen, belonen en helpen promoten. Als een biermerk zijn plaats in het schap van een detailhandelaar of op de bierkaart van een restaurant wil verdienen, moet het afzetbaar en consumentgericht zijn en niet alleen maar geproduceerd worden om te (ver)kopen. En laat het Lidl bier daar nu net goed op scoren.
Welke criteria gelden in de London Beer Competition?
Het bier krijgt op verschillende gebieden een beoordeling. Uiteraard op kwaliteit en onder meer op prijs-kwaliteitverhouding.
“De kwaliteit wordt beoordeeld op basis van hoe aangenaam het bier is voor de beoogde klant en op basis van chemische analyses. Meet de kwaliteit en houd rekening met de volgende kenmerken van de drank: uiterlijk, aroma, body, smaak en nasmaak. Het doel is om te begrijpen hoe goed een bepaald bier geprijsd is en welke waarde het biedt. Hoe groter de aangeboden kwaliteit voor de prijs, hoe groter de waardescore zal zijn”, aldus de London Beer Competition.
Winnaars van de London Beer Competition ontvangen een gouden, zilveren of bronzen onderscheiding en krijgen daarbij genoeg reclame voor het bewuste biertje. Met name via sociale mediakanalen en biervergelijkingsapps zal het promoten plaats vinden. Maar hoe zit het nu precies met het Lidl bier?
Welk Lidl bier is in de prijs gevallen?
Allemaal leuk en aardig, maar het gaat natuurlijk om de prijswinnende biertjes zelf. Wij zetten de verschillende soorten Lidl bier voor jullie even op een rijtje:
De Gerardus Blond, bekroond met een Silver Medal
De Gerardus Dubbel, bekroond met een Gold Medal én Best in Show
De Gerardus Tripel, die ook werd bekroond met een Silver Medal
De Lidl-biertjes zijn wel alleen maar verkrijgbaar in het filiaal. Hollen naar de Lidl dus!