Netflix storing
Niet getreurd, het is niet helemaal hopeloos. Er zijn dingen die jij zelf kunt proberen om de Netflix storing te verhelpen. Wij hebben voor jou op een rijtje gezet welke handelingen jij kunt verrichten om de Netflix storing de wereld uit te helpen.
Wat zegt Netflix zelf over het oplossen van een storing?
Volgens het hulpcentrum van Netflix zijn er drie mogelijke oorzaken voor je storing. Het kan liggen aan je internetverbinding, er kan iets mis zijn met je apparaat of het probleem ligt bij je Netflix-app of account. Als je naar deze pagina gaat, kom je bij het hulpcentrum van Netflix terecht. Hier vind je centraal de balk waar je je vraag kan stellen. Wat ook werkt, is om hier simpelweg alleen je foutcode in te voeren (bijvoorbeeld ‘UI3012′). Netflix heeft allerlei codes die horen bij verschillende soorten storingen en problemen. Bij iedere code hoort een eigen artikel. In zo’n artikel krijg je aantal stappen te lezen die je kan doorlopen. In het geval van de foutcode ‘UI3012’ gaat het om een probleem met de internetverbinding. Hierbij horen stappen variërend van je thuisnetwerk opnieuw opstarten en het verbeteren van je wifi-signaal tot het controleren of je netwerk streaming ondersteunt.
Probleem met de internetverbinding
Het opnieuw opstarten van je thuisnetwerk is zo gepiept. Nadat je je computer hebt uitgeschakeld, trek je de stekker uit je modem en de router als dat een apart apparaat is. Vervolgens wacht je 30 seconden tot een minuut voordat je het modem (en eventueel router) weer aansluit. Hierna wacht tot de juiste lampjes weer branden en check of Netflix het doet. Mocht dit niet geholpen hebben, dan kan het ook te maken hebben met de plaats van je router. Met een andere plek voor de router in je huis – bij voorkeur een centraal punt – kan de signaalsterkte verbeterd worden. Houd er rekening mee dat andere elektronische huishoudelijke apparaten als een magnetron het signaal kunnen verzwakken of blokkeren. Ook de router op de vloer of onder andere objecten plaatsen is niet bevorderlijk voor je wifi-signaal. Kies het liefst een hoger punt.
Soms is het zo dat streamingsdiensten zoals Netflix bewust geblokkeerd worden door een netwerkdienst. Daarbij kan bandbreedte een rol spelen. Met de bandbreedte wordt aangegeven hoeveel data per seconde door een verbinding verstuurd kan worden. Dit heeft dus te maken met de snelheid van je toegang tot internet. Het ene netwerk kan een bandbreedte hebben van 80 Megabit, terwijl het andere maar 10 Megabit heeft. Houdt er bovendien rekening mee dat openbare netwerken vaak een beperkte bandbreedte hebben.
Probleem met app of account
Het kan zijn dat je app vastloopt. Zowel wanneer dit gebeurt bij het starten van de app als bij het starten van een film/serie, wordt het uit- en aanzetten van je apparaat aangeraden. Andere oplossingen zijn het resetten van de app via instellingen onder ‘Netflix’ en het opnieuw installeren van de app.