Niet alleen naast het circuit zal Verstappen dadelijk uitgebreid in beeld zijn, maar ook daarbuiten. NENT (Nordic Entertainment Group) strikt Verstappen voor de Formule 1-uitzendingen in Nederland en andere landen waar Viaplay beschikbaar is.

 

Viaplay wil met samenwerking Verstappen de harten van kijkers veroveren

Het Zweedse bedrijf wil een unieke kijk in het leven van de coureur bieden. “Max Verstappen en Viaplay zijn een perfecte match”, vertelt NENT Group President en CEO Anders Jensen in het persbericht. NENT noemt zich een wereldleider in het streamen van sport. En dat zou de kersverse wereldkampioen complimenteren, voegt de CEO eraan toe.

Verstappen is enthousiast over de samenwerking vanwege de professionele benadering: “Geweldig om met mensen in team samen te werken zoals David Coulthard, Mika Hakkinen en Tom Kristensen”. De eerstgenoemde Brit is ook aangekondigd. Coulthard is een voormalig F1-coureur, evenals een familievriend van de Verstappens.

https://www.instagram.com/p/CXgmReiFzzh/

Tenslotte zal ook Jos Verstappen een actieve rol in de Formule 1-uitzendingen op zich nemen: hij zal de uitzendingen ondersteunen met extra analyses.

Viaplay geeft meer informatie vrij over abonnement waarmee Formule 1 en andere sporten gekeken worden

Viaplay is vanaf 1 maart in Nederland beschikbaar voor 13.99 euro per maand. Het abonnement kan direct bij de dienst afgesloten worden of via partners als VodafoneZiggo of KPN. Later in het jaar, medio augustus, zullen competities als de Premier League, Bundesliga en PDC Darts te bekijken zijn via de streamingdienst.