Nachtmerrievoor iedere Apple-fan: een neppe iPhone 15
De Britse man genaamd Ed deelt zijn ongenoegen op het platform Reddit. Hij bestelde een iPhone 15 Pro Max, in Natural Titanium met 256 GB opslagruimte, rechtstreeks bij Apple. Maar toen hij eenmaal de doos opende, kwam hij al snel tot de conclusie dat er iets niet klopte. Zo zat er bijvoorbeeld een screenprotector op het toestel, iets wat Apple nooit doet. Ook was het scherm duidelijk geen OLED-scherm en had de onderkant van het scherm een kin, een klein randje onderin die de nieuwste modellen iPhone’s helemaal niet meer hebben. Zodoende concludeerde de man dat hij genaaid was, en geen iPhone 15 Pro Max had.
De meest logische verklaring is dat de iPhone 15 Pro Max, die overigens erg buigzaam is, ergens onderweg uit de doos is gehaald en is vervangen door een nep-exemplaar. Ed sprak hierover met de desbetreffende bezorgdienst DPD, maar zij ontkennen schuld in alle vormen omdat de doos ‘goed zou zijn verzegeld’.
Verschrikkelijk om te gebruiken
Tot overmaat van ramp is het replica-toestel volgens Ed ook nog een ‘verschrikkelijk om te gebruiken’. De software werkt erg krakkemikkig. Zo crasht onder meer de camera-app steeds zodra hij iets aanklikt. Het trackingnummer op de doos kwam overigens wel overeen met die Ed op de site van Apple te zien kreeg.
Een dergelijk incident lijkt tegenwoordig steeds vaker voor te komen. Het is natuurlijk iets wat lastig is om op te lossen, omdat het simpelweg moeilijk is om schuld te bewijzen. Apple heeft nog niet op de zaak van Ed gereageerd.