Met Uber zit je nooit ergens vast
Reizen met Uber is een handige en betrouwbare manier om van A naar B te komen. Met slechts een paar tikken op je telefoon boek je een rit en de app wijst binnen enkele minuten een chauffeur toe. Of je nu in je eigen stad bent of een nieuwe plek verkent, Uber biedt gemak en comfort.
Bovendien kun je met Uber altijd een rit vinden, ongeacht het tijdstip en dat is nogal eens handig als je per ongeluk ergens gestrand bent of het erg laat hebt gemaakt. Alles wordt via de Uber app geregeld en je kan daardoor ook makkelijk via je telefoon betalen.
Uber is ook te gebruiken in het buitenland
Je kunt de Uber-app ook gemakkelijk in het buitenland gebruiken, aangezien het wereldwijd wordt gebruikt. Wat erg handig is aan Uber, is dat de tarieven van tevoren al zijn bepaald, waardoor je niet voor verrassingen komt te staan. Of in ieder geval, daar ga je vanuit als je misschien niet goed op let. Dit overkwam Dominque die op vakantie was in Costa Rica en dacht even makkelijk een Uber naar huis te nemen.
@dominique.xo.xo Replying to @user485530046132 ‼️‼️ Part 2 (posting part 3 rn) I always use my credit card for international charges. Unfortunately, I was rushing & didn’t realize my debit card was attached to my @Uber ♬ Aesthetic – Tollan Kim
Toch altijd goed opletten in met het betalen van een Uber in het buitenland
In Costa Rica nam Dominique een Uber, maar schrok enorm van het bedrag dat in rekening was gebracht. Dit toont aan dat je overal kunt ‘Uberen’, maar de risico’s en financiële haalbaarheid zijn een ander verhaal. De volgende ochtend ontdekte Dominique dat het bedrag per ongeluk in Amerikaanse dollars van haar bankrekening was afgeschreven. De Costa Ricaanse valuta is aanzienlijk veel lager dan de Amerikaanse dollar ($1 staat gelijk aan 0,0018 Costa Ricaanse colon) waardoor dus het gigantisch bedrag van $29.994,- was afgeschreven.
Tot op heden nog geen geld terug
Helaas voor Dominique werkte zowel haar eigen bank als Uber niet mee. Totaal in paniek heeft Dominique geprobeerd haar bank te informeren maar zij gaven Dominique zelf de schuld. Zij heeft namelijk zelf een zogeheten ‘reisbericht’ op haar kaart gezet waardoor de beveiligingsmaatregelen niet meer van toepassing waren. Zelf was ze hier niet van op de hoogte. Ook Uber bleef beweren dat het niet hun schuld was maar die van haarzelf en haar eigen bank. Nadat Dominique haar paniek op Twitter had geuit, kreeg ze de vraag van Uber om haar nummer op te sturen. Op TikTok vertelt ze dat excuses van Uber heeft ontvangen. Iemand van het bedrijf zou verdere contact met haar opnemen, maar als we Dominique mogen geloven heeft ze dat nog niet ontvangen. Daar gaat je prachtige vakantie..
Lees ook: Word je Uber duurder wanneer de batterij van je telefoon bijna leeg is?