Direct naar content
The Flipper, het hoesje van Heineken
Afbeelding: Heineken

Heineken lanceert ‘The Flipper’: telefoonhoesje zorgt ervoor dat jij niet op je telefoon kijkt

Als je een avondje uit bent, is het verleidelijk om even je telefoon te pakken als je een appje of een melding krijgt. Ook al maken wij onszelf er ook schuldig aan, we zijn er persoonlijk niet zo'n fan van. Laten we eerlijk zijn: het is totaal is niet leuk voor je gezelschap. Speciaal daarom heeft Heineken een oplossing bedacht: The Flipper. Dit is een anti-afleidingsgadget die er voor zorgt dat jij niet meer je telefoon zult pakken als je op het terras zit.

Door Ramon Pater

Dit telefoonhoesje is een anti-afleidingsgadget

Heineken brengt deze anti-afleidingsgadget uit als middel tegen phubbing. Phubbing is dat wanneer je in gezelschap bent, je naar je telefoon grijpt en je gezelschap negeert. Iets wat steeds vaker voor komt in het huidige tijdperk. En dus bedacht Heineken daar iets op, namelijk ‘The Flipper’.

Dit hoesje, met een grappig design, laat zien dat je social media beter even links kunt laten liggen als je in een sociale setting bent. ‘The Flipper’ moet mensen helpen om sociaal te worden zonder social media te gebruiken, dus gewoon met je gezelschap.

Het apparaatje is door AI getraind en herkent bepaalde woorden zoals ‘Cheers’. Wanneer het apparaatje deze woorden detecteert, dan draait het de telefoon en zorgt het dat je je focust op de mensen om je heen.

Zweedse expert test ‘The Flipper’

De Zweedse expert op het gebied van uitvindingen Simone Giertz kreeg de eer om het apparaat voor het eerst te testen. De vrouw staat bekend om haar humoristische creaties die de alledaagse problemen oplossen.

Ze zegt dat ze probeert om streng voor zichzelf te zijn als het gaat om social media gebruik in gezelschap, maar dat dat haar moeilijk lukt.

”Daarom ben ik dol op ‘The Flipper’. Het is gewoon een slimme oplossing en een goede herinnering voor mezelf om me niet te laten afleiden door sociale media wanneer ik probeer te socializen.”

Heineken bouwt verder op eerdere samenwerking

Het nieuwe apparaat heeft de intentie om mensen te laten genieten van het echte leven. Sociale media even links laten liggen is het grote doel van Heineken. Het biermerk bouwt met ‘The Flipper’ verder op een eerdere samenwerking.

The Flipper, de anti-afleidingsgadget van Heineken

Samen met Bodega bracht Heineken eerder ‘The Boring Phone’ uit. Een nostalgische klaptelefoon zonder de functies die de moderne smartphone zo afleidend maken. Ook bedacht het biermerk ‘The Closer‘, een hightech flesopener die je werkapps afsluit wanneer je een flesje Heineken-bier opent.

Een grappige, maar toch serieuze gadget die je laat beseffen wat de echte belangrijke dingen in je leven zijn: de mensen om je heen.