
Grote BN’ers investeren miljoenen in Nederlandse app Amigos
Jongeren zitten vandaag de dag te veel op sociale media en zien elkaar te weinig in het echt. Klaarblijkelijk zijn ook tal van grote BN'ers op de hoogte van deze ontwikkeling, want een aantal bekende namen heeft serieuze geldbedragen geïnvesteerd in de gloednieuwe app Amigos. Onder anderen Frank Rijkaard, Ronald de Boer, Marco van Basten, Frans Duijts en Anouk Hoogendijk investeren in Amigos, de app die jongeren elkaar in het echte leven zou moeten verbinden. "Amigos stelt echte ontmoetingen en ervaringen centraal."
Jonge mensen spenderen te veel tijd op sociale media
Jonge mensen krijgen steeds vaker te maken met een telefoonverslaving, die in veel gevallen te danken is aan sociale media. Veel jongeren spenderen iedere dag meerdere uren op de bekende socialmediaplatformen, wat op lange termijn voor serieuze problemen kan zorgen. Bovendien blijven jonge mensen aanzienlijk vaker thuis op hun smartphone scrollen ten opzichte van vroeger. Dat is logisch, want tien jaar geleden was Instagram bijvoorbeeld nog niet zo groot als vandaag de dag, maar tegelijkertijd is het zorgelijk. Het aantal likes op social media blijkt zelfs invloed te hebben op je leven. Als oplossing voor dit probleem heeft ondernemer Johanan Fraanje de ontmoetingsapp Amigos in het leven geroepen. Amigos moet jongeren toegang bieden tot meer sociale en fysieke activiteiten, en dat trekt een heleboel mensen aan die het wel zien zitten om in de app te investeren. Fraanje is niet alleen benaderd door onbekende investeerders, maar heeft ook samenwerkingen met grote bekender Nederlanders weten te realiseren.
Bekende Nederlanders investeren massaal in Amigos
“Algoritmes op sociale media zorgen ervoor dat jonge mensen alsmaar blijven scrollen op hun telefoon”, zo meldt Johanan Fraanje. Voor veel bekende Nederlanders is dat klaarblijkelijk een goede reden om te investeren in Amigos. Zo blijkt ook Sander Schimmelpenninck inmiddels te zijn betrokken bij de ontwikkeling van deze ontmoetingsapp. Volgens de bekende journalist zijn sociale media ‘ziekmakend’ en biedt de app van Johanan Fraanje een uitstekend alternatief. Naast Schimmelpenninck zijn ook tal van (oud-)voetballers betrokken bij Amigos. Denk aan grote namen als Frank Rijkaard, Ronald de Boer, Marco van Basten en Anouk Hoogendijk. “We laten jongeren samenkomen voor bijvoorbeeld een potje padel, zoals we vroeger ook buiten gingen voetballen”, aldus de 62-jarige Rijkaard. Mede dankzij de betrokkenheid van deze geliefde BN’ers groeit het aantal gebruikers van de kersverse ontmoetingsapp opmerkelijk hard. Dat is ook niet zo gek als we kijken naar het groeigeld dat Johanan Fraanje tot zijn beschikking heeft. Kennelijk waren de BN’ers niet te beroerd om serieuze geldbedragen in Amigos te investeren, want de oprichter zag de bankrekening van zijn onderneming met maar liefst 2,5 miljoen euro groeien. Dat biedt potentie, wat Fraanje tot de ambitie heeft gedreven om uit te breiden naar het buitenland. Volgens zakenblad Quote is hij van plan Amigos binnenkort ook te lanceren in landen als Australië, Chili en Canada.