The King of Beers
Het merk Bud staat bekend als ‘The King of Beers’, en niet zonder reden. Het bier van Bud onderscheidt zich van de andere bieren op de Nederlandse markt door zijn ‘smooth taste’. Minder bitter dan dat we in ons eigen land gewend zijn, maar dat maakt hem des te toegankelijker. Het biertje is echt zacht en ‘doordrinkbaar’.
Bud verfrist het Nederlandse bierlandschap met een internationaal premium pilsener. De intrede van het global brand in ons land is tevens niet onopgemerkt gebleven. Na de aankondiging in eind juli is het bier al op 750 plekken te vinden in ons land. Bovendien is Bud een partnership met AFC Ajax aangegaan. Nu de succesvolste club van Nederland hard aan de weg aan het timmeren is, slaan Bud en AFC Ajax de handen ineen om gezamenlijk hun ambities waar te maken. In delen van de Johan Cruijff Arena zal er dan ook uit een ander vaatje getapt worden, het Bud vaatje.
We welcome Bud, the king of beers, to the kingdom of blood, sweat and tears.
Thanks for joining us. pic.twitter.com/0kRvE35B49
— AFC Ajax (@AFCAjax) 24 juli 2019
Kings Alley
De lancering van Bud in Nederland moet natuurlijk gevierd worden – gelukkig denkt het Amerikaanse biermerk daar zelf ook zo over. Na de aankondiging is eerste epic feestje, genaamd Kings Alley, al een feit. De locatie (een oude suikerfabriek), toffe artiesten en waanzinnige installaties zorgden voor een onvergetelijk event. De sfeer was goed, zowel heel hip-Nederland als mensen uit de scene waren aanwezig en er werd gedanst onder het genot van een Bud biertje.
Na zo’n succesvolle avond komt er eind deze maand een ander evenement aan, wat tevens een groot festijn belooft te worden.
BUDX Amsterdam
Voor het eerst zal het tweedaagse evenement BUDX in ons land georganiseerd worden. Het is een initiatief van Bud, opgezet om nieuwe culturele initiatieven te identificeren en een platform te bieden. Na eerdere edities in onder andere de wereldsteden Parijs, Tokyo en Lagos is nu Amsterdam aan de beurt. Op 25 en 26 september staat onze hoofdstad in het teken van muziek, kunst en fashion en omvat diverse panels, masterclasses, visual arts en installaties. Een inspirerende omgeving waarin fans en artiesten samenkomen.
Er is ruimte voor maar liefst 1.500 bezoekers per dag. Er zal een paneldiscussie plaatsvinden over drie generaties selfmade fashion-ondernemers met een hiphop-mindstate, waaronder Virgil Chocolaad en Patta. Ook biedt BUDX een platform aan kunstenaars, wordt er een capsule collectie gepresenteerd door The New Originals, wordt er gesproken over hoe Nederland vooroploopt in het duurzaam maken van festivals en zullen beide avonden worden afgesloten met verschillende DJ-acts. Kortom: een grote, inspiratievolle omgeving.
BUDX zal plaatsvinden in Temp., een tijdelijke locatie in het hart van Amsterdam. Dit gebouw is een voormalig kantoorgebouw, wat zorgt voor een rauwe uitstraling; een perfecte locatie voor de tofste afterparty’s.
Wil jij dit unieke event meemaken en kennismaken met het nieuwste biertje in Nederland? Dan kan jij je gratis inschrijven voor de loting via deze link. Cheers!