De carrière van Hugo de Jonge
De 43-jarige vicepremier Hugo de Jonge heeft dit jaar een prachtige auto in handen mogen krijgen. Hij heeft voor een hybride auto gekozen. De auto bestaat dus deels uit een elektromotor en deels uit een benzinemotor.
En wanneer je een nieuwe auto uitkiest, ga je natuurlijk niet voor de goedkoopste. Maar dat kan ook wel met het salaris van Hugo de Jonge.
Het salaris van de vicepremier
Of Hugo de Jonge zelf trotse eigenaar is, is nog maar de vraag. Het hele Rutte-peleton lijkt wel BMW hybride auto’s te hebben gekocht. Vicepremier en Landbouwminister Carola Schouten, minister Cora van Nieuwenhuizen en staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat rijden al in een hybride auto van BMW, net als staatssecretaris Paul Blokhuis van Volksgezondheid. Tóch heeft Hugo de Jonge een kleine upgrade vergeleken zijn collega’s: Hugo rijdt een BMW 745LE, terwijl zijn collega’s het moeten doen met een BMW 740e. Overigens zou hij het wel kunnen betalen om de auto privé te rijden. Hugo de Jonge heeft namelijk een mooi salaris.
Hugo laat zich rijden
Fred is de vast chauffeur van Hugo, dus of hij er zelf veel in rijdt valt nog te betwijfelen. En zeg eerlijk, dat moet ook wel bijna met de luxe die in de auto te vinden is. Dankzij de lange wielbasis is er voor de achter passagiers geen gebrek aan beenruimte. Met de twee fauteuils, de brede middenconsole, een opklaptafel, extra beeldschermen en een elektrisch uitklappende voetensteun heeft Hugo meer dan genoeg ruimte en opties om zichzelf in de auto bezig te houden, naast zijn harde werken natuurlijk.
De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 129.135 euro, daarnaast heeft de auto een flinke topsnelheid van 250 kilometer per uur. Fred moet natuurlijk niet vergeten om de stekker in de auto te steken, anders gaat de auto veel minder zuinig rijden.