Ondernemen lijkt in het bloed van Samuel Onuha te zitten
Op 18-jarige leeftijd begon Samuel zijn reis in de wereld van online ondernemerschap, terwijl hij nog op school zat. Het was een tijd waarin online geld verdienen met achterdocht werd bekeken en velen twijfelden aan de haalbaarheid ervan. Tegen alle verwachtingen in ging Samuel er volledig voor.
Samuel benadrukte op zijn sociale media het belang van het stellen van doelen en het hebben van discipline om deze doelen te bereiken. Voor hem zijn doelen de drijvende kracht achter zijn succes, en hij geniet het meest van zijn werk wanneer hij zijn doelen bereikt. Hij adviseerde beginnende ondernemers om snel cashflow op te bouwen, kennis te vergaren en niet te lang te aarzelen. Hij benadrukte ook het belang van branding bij het opbouwen van een bedrijf.
ICON Amsterdam
Het jeansmerk van Samuel heb je vast al wel voorbij zien komen: opgericht in 2018, maar nu al goed voor miljoenen aan omzet. In drie jaar tijd verkochten ze 200.000 broeken. Onder andere YouTuber Vitali Zdorovetski en Rico Verhoeven lopen rond in de stijlvolle jeans van Onuha. Het merk is goed voor meer dan 15.000 sales per maand, en het allermooiste? De jeans liggen in geen enkele fysieke winkel. Ze zijn enkel en alleen online verkrijgbaar.
Laat je nooit oplichten
Onlangs plaatste hij een video waarin hij liet zien dat hij was opgelicht voor vier flessen Dom Pérignon, wat resulteerde in een totale rekening van € 12.000. Samuel, die wel vaker dit soort champagne had besteld, merkte dat er iets niet klopte aan de bon en deelde zijn zorgen met de ober. Uiteindelijk kwam de ober terug met een nieuwe bon waar € 2000 van was afgehaald, maar Samuel weigerde meer dan € 7500 te betalen. Hij vertelde in het Engels: “Laat jezelf nooit oplichten, zelfs als je geld hebt.” Een mooie boodschap als je het ons vraagt.
Nu we het toch over champagne hebben, dit is hoe je een fles champagne moet sabreren.