Bonne Amsterdam

Amsterdamse stylist en designer Bonne Reijn lanceerde in 2014 een collectie die zo uniek en treffend was, dat hij tot op de dag van vandaag hetzelfde model voert. Hij voelde namelijk de drang om iets te maken wat geschikt zou zijn voor iedere gelegenheid, sekse, leeftijd en zou volstaan aan de sociale verwachting en van hoge kwaliteit. Zo ontstond het twee-delige pak (suit) wat de naam “BONNE” kreeg. Het uniseks pak is verkrijgbaar in de maten XXXS t/m XL. Check de website hier. 

bonne suits patta man man

 

Scotch & Soda

Scotch is een merk wat zijn inspiratie opdoet door pioniers en verzamelaars, die wereldwijd op zoek zijn naar dat ene schilderij, gedicht, vintage kledingstuk, monument of kunstwerk dat hen inspireert. De verassende collecties, met zowel gewaagde stoffen als bijzondere en leuke details maken het een merk met een verhaal. Het Amsterdamse merk heeft afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt en heeft intussen meer dan 8000 verkooppunten. Check de website hier.

scotch & soda men editorial man man

The New Originals

De mannen van The New Originals hebben vanuit hun creatieve platform het fashionbrand opgezet. Hun logo bestaat uit de 9 dots, die enkel met elkaar verbonden kunnen worden door out of the box te denken. Dit is waar zij voor staan: ruim denken, creativiteit en innovatie. Kleding van hoogwaardige kwaliteit en een ontzettende wil om iets tofs neer te zetten, wij zijn overtuigd en geloven in hun visie. Check de website hier.

Basic RGB

Kings of Indigo

K.O.I. is geïnspireerd door de Amerikaanse afkomst van jeans evenals het Japanse oog voor detail. Daarnaast is het merk doelbewust bezig met het milieuvriendelijk produceren van kleding en niet onverdienstelijk want zij zijn verkozen tot #1 Most Sustainable Denim Brand van Europa. Check de website hier. 

kings of indigo k.o.i. man man

Filling Pieces

Guillaume Philibert kreeg op zeer jonge leeftijd de wereld aan zijn voeten, genaamd Filling Pieces. Een sneakerlabel dat niet meer weg te denken was in de toffe herenwinkels en online blogs. De kenmerkende lip met het logo, het unieke design  en de enorme belangstelling maakte dit tot een groot succes. Check de website hier.

Filling pieces MAN MAN Nederlandse merken

ETQ Amsterdam

Nederland ruilde zijn klompen in voor sneakers, want ETQ wist net als Filling Pieces sneakerfreaks over de hele wereld te bereiken. Dit met een minimalistische sneaker die je kan rocken als streetwear, onder een pak of zelfs naar je oma op zondag. Check de website hier.

etq etiquette merken man man

Denham

Nederland staat bekend om zijn jeans, zo ook om zijn label Denham. Wie goede Italiaanse stretch of een 5 jaar oude Japanse denim, is hier aan het juiste adres. Naast jeans kent Denham een sterke collectie van chino’s, shirts, truien en jassen, met altijd het rauwe workwear randje. Check de website hier.

Denham MAN MAN Nederlandse merken

Blouson Noir

Het Amsterdamse Blouson Noir heeft als filosofie: never adapt. Hun inspiratie halen ze uit de 1950’s subcultuur, een tijd waar een na een lange tijd onderdrukking, groepen tegen de standaard ingingen. Door grenzen op te zoeken en constant met iets nieuws te komen, doorbreken zij het ‘normale’. Check de website hier.

Schermafbeelding 2016-11-14 om 15.22.13

Bound Amsterdam

Een relatief nieuw merk, maar met een mooie visie: Bound. Met minimalistische kleding, wat gemaakt wordt in Italy, onder goede omstandigheden onderscheiden zij zich. Check de website hier.

Bound amsterdam merken man man

DSTREZZED

De moderne man wil comfort en functionaliteit, maar met een toffe twist. In 2010 was dit de gedachte toen DSTREZZED werd geboren. Ideaal voor de man die zich dapper wilt kleden, maar niet enkel een overhemd in zijn broek stopt. Check de website hier.

MAN MAN Nederlandse merken Dstrezzed

Ace & Tate

Geen licenties van ontwerpers, maar topkwaliteit brillen zonder een high-end prijskaartje. Zo heb je onder de 100 euro al een strak gedesignde zonnebril die er vaak nog toffer uitziet dan van een fancy ontwerper. Check de website hier.

ace & tate mannen brillen man man

Delikatessen

Delikatessen, opgericht in 2009 door Andrzej Lisowski en Stephen Hartog, focust zich op het maken van ongecompliceerde herenkleding met een perfecte fit. De collectie kent zowel Scandinavische als Japanse invloeden wat zorgt voor een tof contrast. Check de website hier.

Screen Shot 2015-11-19 at 11.32.27

Koll3kt

Het Nederlandse merk Koll3kt bracht een jaar geleden hun eerste lijn op de markt. Koll3kt heeft een sterke mix tussen functioneel en een sterk design. Kenmerkend in de ontwerpen zijn de stoere vergrijsde kleuren en de veelzijdige aspecten: technische materialen die ademen en toch water- en vuilwerend zijn, zachte kwaliteiten die zorgen voor een verfijnde pasvorm en stretch stoffen voor draagcomfort. Check de website hier.

Screen Shot 2015-11-19 at 11.28.29

Daily Paper

In 2010 lanceerde Daily Paper een streetwear label met Afrikaanse invloeden. De collectie bevat strakke joggers, nylon bombers en bedrukte snapbacks. Check de website hier.

daily paper merk man man

G-Star RAW

Een merk waar we als Nederlanders trots op kunnen zijn is G-Star. Het jeansmerk wat in 1989 werd opgericht is vandaag een van de grootste in zijn soort. Met 3D denim, goede tops en vette collaborations zijn zij een toevoeging voor niet alleen de Nederlandse maar de internationale markt. Check de website hier.

pharrel g star man man