10 kilo afvallen

Volgens onderzoek schijnt het veel gemakkelijker te zijn om af te vallen zodra je weet wat jouw basiswaarden zijn op het gebied van voeding en verbranding. Door je BMI te berekenen weet jij waar je aan toe bent om stappen te ondernemen om vervolgens te beginnen: 10 kilo afvallen.

Minder je voeding

Onderzoek heeft bewezen dat je 10 kilo in 20 weken kan afvallen zonder hier al te veel extra inspanning voor te leveren. Het enige waar je op moet letten is op jouw dagelijkse innames. Met een dagelijks tekort van slechts 656 calorieën kan het al lukken. Dit houdt in dat je porties ongeveer met een derde moeten verminderen om dit te behalen. Ter vergelijking: Een volwassen man van 90 kilo met een kantoorbaan die een keer in de week sport neemt zo’n 3000 kilocalorieën in. Door te zakken naar 2300 kcal per dag zal je die teller op de weegschaal binnen no-time ook zakken.

10 kilo afvallen

Meet je verbruik

Er zijn genoeg apps en sites die je kunnen helpen met het tracken van je voedsel en gebruik. Zodra je dit gaat bijhouden heb jij een perfect overzicht van de de maaltijden die je neemt. Je kan precies zien hoeveel kcal je per dag neemt om op je target te zitten. Na een tijdje krijg je er handigheid in en kun je zelf wel inschatten op hoeveel je zit. Het kan zijn dat je toch over je target aan calorieën gaat. Probeer dit dan te compenseren met sporten door dat verschil te verbranden. Op deze manier is 10 kilo afvallen een eitje.

Mocht je het gevoel hebben dat jouw lichaam toch meer voeding nodig heeft. Kijk dan even naar deze voedingsmiddelen voor een verzadigd gevoel. Hierdoor heb je minder het gevoel dat je meer moet eten, je bent verzadigd, en zal je dus je target makkelijker halen.