Dé cryptotrend van 2022
Ben je een beetje bekend in de cryptowereld, dan zal het begrip NFT je niet onbekend in de oren klinken. We kunnen namelijk wel stellen dat NFT nu al dé hype van 2022 is. Het zijn kunstwerken, animaties en beelden die alleen bestaan op het internet. Stuk voor stuk uniek.
Je kan het zien als een artistiek universum dat naast de traditionele kunst- en modewereld is ontstaan. Naast merken als Nike en Adidas duiken Subway en Lay’s nu ook hand in hand in de metaverse. Talloze consumenten willen zich – net zoals in de echte wereld – uiten in de metaverse. Hoe ze in real-life de show willen stelen met hun stijlvolle jas of sneakers, willen ze dat nu ook digitaal.
‘Cripsy Puffer Jacket’ NFT van Subway en Lay’s
Onlangs hebben de wereldbekende merken Subway en Lay’s een kledingstuk uitgebracht die is ontworpen door het Amsterdamse modemerk XPLXT Studios: de ‘Crispy Puffer Jacket’. Dit is een unieke jas die gemaakt is van gerecyclede chipszakkenfolie. Van waste naar fasion.
Echter was de lancering van deze ‘echte’ jas slechts het begin. Nu is de tijd aangebroken dat de liefhebbers van crypto en fashion kunnen toeslaan. Vanaf vandaag worden er namelijk vijf unieke NFT-versies van deze Crispy Puffer Jacket gelanceerd. Een van deze NFT-jassen kan jij als fan aan de haak slaan tijdens een exclusieve veiling van het welbekende veilingshuis Sotheby’s. Deze veiling vindt plaats op 16 februari 2022. Het mooie van deze veiling is dat de opbrengsten van deze NFT gedoneerd worden aan de Voedselbanken Nederland.
De overige vier ‘Cripsy Puffer Jacket’-NFT’s kan je als consument winnen door mee te doen aan de social media actie van Subway. Via Subway.nl/NFT heb je tot 13 februari de tijd om kans te maken op deze unieke fashion-NFT’s.