Succesvolle Nederlandse ondernemers delen hun ondernemerslessen
De Porsche AI-businesscoach maakt de kennis en mentaliteit van Nederlandse en internationale topondernemers voor iedereen toegankelijk. De ondernemerslessen van onder anderen Guillaume Philibert (Filling Pieces), Merel van Helsdingen (Nxt Museum), Ron Simpson (o.a. Skybox), Renée van Wijngaarden (1/OFF Paris) en Tom Peeters (Crisp) zijn aan de AI-tool toegevoegd.
Vragen waar de digitale coach antwoord op kan geven, zijn bijvoorbeeld: Hoe vind ik de meest getalenteerde medewerkers voor mijn startup? Welke kwaliteiten moet je in huis hebben als succesvol ondernemer? Wat zijn de grootste valkuilen bij het starten van een onderneming?Kortom, belangrijke informatie voor beginnende ondernemers.
Toepassing GPT-3
De AI-businesscoach van Porsche Nederland gebruikt de bestaande technologie van GPT-3, die beschikt over een enorme database aan bestaande kennis. Deze content is door Porsche aangevuld met de inspirerende ondernemerslessen van Nederlandse ondernemers. Zo krijg je dus niet alleen advies van het collectieve brein van GPT-3, maar is het platform ook een laagdrempelige toegangspoort tot de kennis van succesvolle ondernemers in Nederland. Het beste van beide werelden.
Ondernemerslessen van Filling Pieces-oprichter Guillaume
Door gebruik te maken van prompts, filters en triggers heeft het systeem van Porsche geleerd om te denken en te klinken als een ondernemer met de ‘garagementaliteit’. De garage refereert aan de plek waar talloze succesvolle ondernemers ooit begonnen. Ondernemers die klein begonnen, maar groots droomden én hard werken om dit te bereiken. Zo begon het merk zelf 75 jaar geleden ook. Die garagementaliteit, waarbij alles mogelijk was, heeft ook Filling Pieces gemaakt tot een internationaal begrip. Guillaume Philibert.
“Mijn eerste schoen verkocht ik in 2009 vanuit de garage van mijn ouders in Heemskerk. Ik wilde luxe, mooie schoenen toegankelijk maken voor iedereen en de kloof tussen high-end en streetwear verkleinen. Ik hoop dat mijn bijdrage aan de Porsche AI-businesscoach de volgende generatie ondernemers inspireert om hun dromen na te jagen.” – Guillaume Philibert.
Denkkracht, creativiteit en actie noodzakelijk
Ondanks de naweeën van de coronacrisis en de onzekerheden op economisch vlak blijven ondernemers positief, zo bleek eind vorig jaar uit een onderzoek van de KVK. Maar het vraagt denkkracht, creativiteit en actie van ondernemers om uitdagingen aan te gaan en om te buigen naar nieuwe mogelijkheden.
“Met onze AI-businesscoach bieden we een bron van inspiratie voor de volgende generatie creatieve ondernemers en hopen we de ondernemersgeest te stimuleren. De garage is meer dan alleen een fysieke ruimte, hij staat voor innovatiekracht en ambitie. De garagementaliteit gaat uit van de gedachte dat de grootste “garage thinkers” het in zich hebben om de wereld te veranderen”, aldus Ruurd Neurink van Porsche Nederland. “En de geschiedenis leert ons dat zij juist dit doen in onzekere tijden.”