Antoons magic 

Zijn EP ‘Olivia’ is ontstaan uit zijn liefde voor muziek en alle bijbehorende genres die lopen van hardstyle tot country. Zo probeert hij zichzelf zo min mogelijk te binden aan één identiteit waar die soms nog wel eens tegenaan loopt: “Het is lastig als je een hele grote hit scoort met iets en mensen denken dat je daarvoor staat. Logisch stap om dat dan ook nog tien keer te doen gezien je weet dat dat werkt, maar dat is voor mijn gevoel niet waar ik achtersta”. Deze visie is tevens ook het geheim achter zijn succes: “Toen ik iets ging maken puur omdat ik dat leuk vond met nul intentie om succesvol te worden is juist dat het allergrootste ooit van de afgelopen tien jaar van mij geworden”, aldus Antoon.

Het echte succes van Antoon begon namelijk pas tijdens de pandemie. Waar die voorheen niet succesvol was is het tij gekeerd, waardoor hij zich realiseert dat het nu een kwestie is van het behouden van dit momentum: “Ik moet nu focussen om credibility op te bouwen om geloofwaardig te blijven en respect te verdienen in de scene.” Dat behouden is namelijk moeilijker te realiseren dan het creëren, waardoor zijn authenticiteit waarborgen zijn grootse missie is. 

De weg naar de Ziggo Dome 

Een nieuwe missie had hij nodig nu zijn grote droom om de Ziggo Dome uit te verkopen al is uitgekomen. Het aftellen kan al bijna gaan beginnen want eind 2022 staat Antoon met twee (!) uitverkochte concerten in de Ziggo Dome. Onwerkelijk was het wel voor Antoon om te realiseren dat hij in staat was om na zo’n korte periode in de schijnwerpers dit al te bereiken. Hij legt uit: “Door corona had ik weinig inzicht in hoe groot ik nou eigenijk was in Nederland. Maar iedereen om mij heen die naar de streams en volgers keek vertelde dat het op papier kon.” Deze zwart-witte theorie blijkt de realiteit te zijn toen in slechts vijf uur alle kaarten van de eerste show over de toonbank waren gevlogen. Deze show wordt next-level: “Ik heb heel erg een eigen visie, en die wil ik bij deze show nog meer gaan doortrekken nu er meer ruimte is op de tekentafel om nieuwe ideeën te verwerken in de show!” Uiteraard kan hij nog niet teveel loslaten, maar belooft ons wel dat het anders wordt dan andere shows. 

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Antoon (@antoonpb)

Antoon X Coke Studio

De wederzijdse liefde tussen Antoon en Coca-Cola creëerde snel een unieke samenwerking op basis van de gedeelde passie voor muziek en pleasure. Zo is een van de voornaamste beweegreden voor Antoon om muziek te maken dit te delen met zijn dierbaren, en heeft Coca-Cola een product die voor eenzelfde verbroedering zorgt. Coca-Cola is dan ook de trotse hoofdsponsor geworden van zijn concertreeks in de Ziggo Dome. Heb je nou geen kaarten kunnen bemachtigen? Dan hebben wij goed nieuws! Coca-Cola’s onlangs gelanceerde Global Muzieklabel ‘Coke Studio’ realiseert een Real Magic-vak in de Ziggo Dome waarvoor je kaarten kan winnen. Dus houd de socials van Coke Studio en Antoon goed in de gaten om kans te maken op een magische muzikale ervaring waarmee je verdwaalt in Coca-Cola’s fantasierijke realiteit. 

In samenwerking met Coca-Cola