Foto via: Oscar Hunt

Een krijtstreep pak

Je hebt hoogstwaarschijnlijk een naam als Olivier, Roderick of Boudewijn. Speelt van jongs af aan al tennis of misschien zelfs polo. Je bent hooggeschoold en wellicht net van de privé school af. Het diploma rechten zit al in de pocket. Het leventje is heel degelijk, maar dat is je pak ook.

Echter hoeft dit niet per se negatief te zijn. Een krijtstreep pak kan heel stijlvol zijn. Bovenien zorgt de verticale streep ervoor dat je er slanker uitziet. Om echt een business statement te maken, rock je een driedelig krijtpak. Ook kan je deze look wat meer laidback maken door een simpel wit t-shit eronder te dragen.

pakken man man

Foto via: He Spoke Style

Een effen pak

Deze look is betrouwbaar en safe, net als jouw persoonlijkheid. Better be safe than sorry. Je baas waardeert je werk, maar het is niet opvallend. Je springt niet tussen de massa uit. Je maten vinden je een aardige gozer, maar jij zal nooit degene zijn die belt om een heftige avond te plannen.

Echter is dit minimalistische pak wel degelijk stijlvol. Less is more. En dat geldt zeker voor dit pak. Door een effen pak goed te combineren met cleane sneakers, derby’s of brogues ziet jouw look er strak uit.

Een tweed pak

Je bent, net als je pak al doet vermoeden, een ware gentleman. Je geeft veel om stijl en wilt daarin ook onderscheidend zijn. Een drager van een tweed pak houdt van alles wat hem een echte man maakt. Onder andere whiskey en motoren trekken je aandacht. Je geeft (stiekem) iets te veel geld uit aan je verzorgingsproducten, maar je ziet er wel goed uit.

Aangezien tweed een vrij onderscheidende stof is, moet jij de rest heel simpel houden. Rock dit pak met een simpel overhemd en houd het zo minimalistisch mogelijk.

greats-nick-wooster-lardini-sneakers-fw16-02

Foto via: Greats

Een blazer met een t-shirt en jeans

Je bent de visionair van je vriendengroep, ook al zullen je maten dat misschien niet erkennen. Je LinkedIn-profiel is tot in perfectie bijgewerkt en aan de bio op je Facebook kunnen mensen duidelijk aflezen dat jij een ondernemer of oprichter van een start-up bent. Echter moet jij jouw wilde plannen nog goed vormen, net als je outfit. Mensen worden namelijk een beetje moe van al jouw ‘inspirerende’ verhalen.