Athleisure wordt geaccepteerd op werk

Athleisure (sportkleding) werd voorheen niet bepaalt geaccepteerd op de werkvloer. Vandaag de dag zien we steeds meer collega’s op sneakers naar het werk komen en dat zal dit jaar alleen maar toenemen. De scheidingslijn tussen casual-comfort en gekleed vervaagt in 2017. Een ander goed voorbeeld van een kledingstuk dat men steeds vaker naar het werk aan heeft is de joggerpants. Dit item ziet eruit als een normale broek, maar biedt het comfort van een joggingsbroek, win-win.

Augmented reality (AR) en virtual reality

Een bekend voorbeeld van augmented reality (AR) is de smartphone game PokemonGo, een spel waar de wereld afgelopen jaar twee weken in de ban van was. Augmented reality (AR) is een virtuele laag over de werkelijkheid. Dit wordt naar alle waarschijnlijkheid een nieuwe vorm van communiceren. Veel bedrijven beginnen met het toepassen van AR en dat zal er toe leiden dat dit in 2017 steeds gekkere vormen aan zal nemen. Daarnaast zal ook virtual reality een belangrijkere rol spelen en in het bijzonder op het gebied van gaming.

Foto via
Foto via

Van online naar offline daten

Afgelopen jaar stond in het teken van verschillende dating apps. Of dat dit jaar ook het geval zal zijn? Zeker, alleen in mindere mate. Gebruikers van een dergelijke apps worden gekoppeld aan een heleboel mensen, echter haalt niet iedereen voldoening uit dit soort dates. Dit zal er komend jaar toe leiden dat men terug gaat naar ouderwets daten, via vrienden, familie of gewoon door een avondje in de stad door te brengen. Yes, offline daten is weer helemaal back.

Overgang naar zonne-energie

Gelukkig besteden steeds meer mensen aandacht aan de natuur. Ze willen duurzamer leven, zodat de aarde behouden kan worden voor onze nakomelingen. Een manier om duurzamer te leven is door gebruik te maken van zonne-energie. De prijs van zonnepanelen is sinds een aantal jaar zwaar gedaald waardoor huishoudens nu eerder zonnepanelen aanschaffen dan voorheen, ondanks dat er nu geen subsidies worden verstrekt.

Foto via
Foto via

Basketball wordt steeds populairder

Basketballers als Lebron James, Steph Curry, Kevin Durant zijn razend populair in de Verenigde Staten en zij worden ook steeds populairder in Nederland. Ons land zit vol sportvelden en parkjes, in deze parken is meestal wel een basketbal court aanwezig.

Minder verspilling van voedsel

In Nederland werd er afgelopen jaar ruim twee miljard kilo aan eten weggegooid; dit is gemiddeld 135 kilo per persoon. Dit probleem wordt deels verholpen door bedrijven die via smartphone apps overgebleven maaltijden aanbieden, ook andere organisaties verzamelen voedsel wat anders weggegooid zou worden en vinden alsnog een goede bestemming voor dit eten. Daarbij komt kijken dat men steeds duurzamer gaat leven. Het ‘weggooien’ van eten wordt door steeds meer mensen als een serieus probleem gezien.

Kun jij je vinden in bovenstaande trends of laat je ze liever aan je voorbij gaan?