1. Drink citroenwater

Het drinken van citroenwater in de ochtend zorgt voor een boost van je energielevel. Voor optimaal resultaat is het van belang dat je dit op een lege maag drinkt. Wacht vervolgens 15-30 minuten met eten en drinken.

Citroenen zitten boordevol voedingsstoffen als Vitamine C, kalium en anti-oxidanten. Wanneer je minder dan 70 kilogram weegt is het vocht van een halve citroen voldoende. Weeg je meer dan 70 kilogram dan gebruik je een hele citroen. Drink het in combinatie met 150 milliliter water.

2. Sport in de ochtend

Aangezien je toch niet mag eten (zie punt 1), kun je net zo goed sporten. Hier heb je een 10 minuten work out om de dag goed te beginnen. Dit zorgt er namelijk voor dat je fit en gezond blijft.

3. Ontbijt gezond

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Ontbijt je al in de ochtend, dan ben je op de goede weg om het meeste uit je dag te halen. Doe je het nog niet, dan moet je dat vanaf morgenochtend wel doen. Het zorgt ervoor dat je bloeddruk goed is en je productiever bent, daarnaast heb je niet halverwege de ochtend trek.

Ontbijt succesvolle mensen MAN MAN

4. Sluit jezelf af van de buitenwereld

Succesvolle mensen zijn in de ochtend onbereikbaar voor de buitenwereld. Op deze manier creëren zij innerlijke rust voor zichzelf in heart and mind. Alleen met de juiste vibe kun je jezelf goed voorbereiden.

 5. Maak een dagplanning

Een belangrijk ochtendritueel is het maken van een dagplanning. Je deelt je tijd beter in en wordt productiever. Probeer je dagplanning zo specifiek en zorgvuldig mogelijk in te vullen. Wanneer je dit doet kun je het overzicht makkelijker bewaren en krijg je minder stress.

6. Zeg een keer nee

Als je vriendin vraagt of je ontbijt voor haar wilt maken (doordat ze te lang onder dekens bleef liggen) zeg je: “Nee.” Waarschijnlijk zal ze dat niet zo leuk vinden, maar de tijd die je in de ochtend krijgt is belangrijk voor je. Begin je dag zonder te haasten en te stressen.