Blijf georganiseerd en communiceer

In drukke periodes kan moeilijk zijn om te organiseren en te blijven plannen. Toch is het juist in de aller drukste periodes extra belangrijk om je taken en doelen te vast te stellen en te ordenen. Hard werkende vaders organiseren hun activiteiten waardoor ze minder stress hebben. Zij communiceren de huishoudelijke taken met het gezin en verdelen ze daarna eerlijk om misverstanden te voorkomen. Bij het organiseren van je dagelijkse bezigheden is het belangrijk dat je outside-the-box blijft denken. Creativiteit is de factor die drukke vaders succesvol maakt. Probeer alles op een andere manier te organiseren en durf hulp te vragen waar dat nodig is

Vader en Zoon Man Man

Orden je verantwoordelijkheden voor jezelf

Het ordenen van je verantwoordelijkheden kan je enorm helpen om al je taken af te kunnen ronden. Bij het ordenen van verantwoordelijkheden is het belangrijk om prioriteiten te stellen. Succesvolle vaders zetten al hun taken op een rijtje en nummeren deze naar de prioriteit. Kijk wat echt nú moet gebeuren en wat nog wel even kan wachten tot later. Maak aan de hand daarvan de juiste keuzes voor jezelf.

Bouw je eigen vangnet

Het hebben van een vangnet helpt om rustig te blijven op onzekere momenten. Het hebben van een vangnet is niet alleen belangrijk voor als het mis gaat, maar speelt ook een enorme rol in je onderbewustzijn. Succesvolle vaders houden hun balletjes hoog doordat ze altijd zijn voorbereid op iets onverwachts. Hierdoor weten ze dat, wat er ook moet gebeuren, succes gegarandeerd is.

Vader en Zoon 2 Man Man

Als werkende vader is het dus belangrijk dat je je hoofd koel houdt. Door goed te plannen en te communiceren, onderscheiden en verdelen hard werkende vaders de taken. Werkende vaders houden de balletjes hoog door hulp te vragen en hulp te accepteren. Natuurlijk  gaat persoonlijke groei nooit over één dag ijs, maar met deze tips zul je zeker alle balletjes hoog houden als werkende vader. Lees ook: ‘Hoe impulsiviteit je productiviteit kan killen’ om je tijd nog beter in te delen.